۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 303004
تأمین پایدار برق در منطقه عملیاتی سراجه قم

برق‌رسانی ۲۰ کیلوولت از پست ۶۳.۲۰ کیلوولت مجتمع پالایشگاهی و ذخیره‌سازی گاز طبیعی شهید فهمیده سراجه قم برای تأمین برق مورد نیاز این منطقه به میزان ۵۰۰ کیلووات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمحمدحسن سلیمانی، رئیس منطقه عملیاتی سراجه قم گفت: سال‌های گذشته برق مورد نیاز منطقه عملیاتی سراجه قم از طریق خطوط شبکه توزیع روستایی به طول ۳۵ کیلومتر از شهر قنوات استان قم تغذیه می‌شد که به علت ناپایداری، قطع مکرر و افت ولتاژ ناشی از مصارف متعدددر طول شبکه توزیع، به‌شدت، قابلیت بهره‌برداری و اطمینان شبکه را کاهش داده و از سوی دیگر سبب ایجاد وقفه‌های عملیاتی و کاهش تولید شده بود.  

وی افزود: پروژه برق‌رسانی با هدف نگهداشت توان تولید گاز منطقه عملیاتی سراجه قم با تمهیدات فنی صورت گرفته و صرف حداقل هزینه در مدت کمتر از دو ماه اجرا شد و از طریق پست اختصاصی ۶۳.۲۰ کیلوولت شهید فهمیده ذخیره‌سازی گاز طبیعی به بهره‌برداری رسید.  

سلیمانی درباره میزان تزریق گاز به مخزن سراجه از ابتدای امسال تصریح کرد: از ۱۲ فروردین‌ماه تاکنون در مجموع ۳۴۰ میلیون مترمکعب گاز تزریق شده است و این روند تا تحقق برنامه به میزان تزریق ۹۰۰ میلیون مترمکعب در هشت‌ماه گرم سال و بازتولید ۸۹۲ میلیون مترمکعب در چهار ماه سرد سال ادامه خواهد یافت.

کد خبر 303004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =