کاظم‌پور اردبیلی حامی توانمند منافع ملی در صحنه بین‌الملل بود

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در پیامی درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را تسلیت گفت و اظهار کرد: وی در چند دهه به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد در حوزه نفت و گاز، حامی توانمند منافع ملی کشورش در صحنه بین‌الملل بود.

به گزارش شانا، یوری سنتورین با ارسال پیامی به وزیر نفت، ضمن ابزار عمیق‌ترین مراتب تأسف و تأثر به مناسبت درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به نمایندگی از مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) نوشت: در این شرایط ناگوار و با احترام کامل، مجمع کشورهای صادرکننده گاز از مشارکت بسیار مهم آقای کاظم‌پور اردبیلی در راستای تأسیس، توسعه بیشتر و مشارکت فعال دائمی و حرف‌های ایشان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیئت اجرایی قدردانی می‌کند.

وی افزود: همکار گرانقدر ما در چند دهه به عنوان مذاکره‌کننده ارشد در حوزه نفت و گاز، حامی توانمند منافع ملی در صحنه بین‌الملل بود و وطن‌پرستی واقعی که خود را به‌عنوان چهره‌ای برجسته در امورخارجه و صنعت نفت ایران و مدافع خستگی‌ناپذیر در مذاکرات و دیپلماسی به اثبات رساند.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به اینکه بدون شک، میراث آقای کاظم‌پور با تمرکز بر تقویت همکاری و ثبات بین‌المللی به همراه ارتقای امنیت و سیستم‌های انرژی سازگار با محیط زیست همواره مورد تحسین فراوان افراد حرفه‌ای بوده است، ادامه داد: با بهره‌گیری از قدرت نرم دیپلماسی و گفت‌وگو و مذاکره همه‌جانبه، همکار ارشد ما به‌راستی احترام معناداری برای امنیت انرژی و ارتقای تحولات مثبت در بازارهای جهانی انرژی ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: خواهشمند است مراتب هم‌دردی عمیق ما را درباره این ضایعه غیرقابل جبران در خلال ماه مبارک رمضان پذیرا باشید. برای خانواده این مرحوم که برای ما بسیار محترم و عزیز بود دعا می‌کنیم و همواره یاد و خاطره این شخص والامقام در ذهن ما خواهد ماند.

کد خبر 303013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =