اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان یزد در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از پوشش ۱۰۰ درصدی شهرستان ابرکوه به‌عنوان یکی از مراکز بزرگ پرورش دام و طیور و کشت گلخانه‌ای در استان یزد خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدانشاهی گفت: با اجرای ۵۷۵ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلین در شهرستان ابرکوه، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان به شبکه گاز طبیعی متصل شده و شرکت به دنبال توسعه شبکه‌های گازرسانی در بخش صنعت و گازدار کردن متقاضیان جدید است.

وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان ابرکوه ۱۳ هزار و ۳۶۶ علمک نصب‌شده که از این تعداد، نصب ۱۹۷ علمک در سال ۹۸ بوده و با جذب ۵۶۳ مشترک جدید در این سال، در مجموع ۲۱ هزار و ۳۷۶ مشترک اعم از خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند. بخش خانگی، کارخانجات فولاد و کارخانجات کاشی بیشترین مقدار مصرف را میان تمامی مشترکان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مناسب شهرستان ابرکوه برای کشاورزی و به‌ویژه کشت گلخانه‌ای و همچنین تعدد مراکز دامداری و دامپروری، یکی از برنامه‌های این شرکت را تأمین گاز طبیعی به‌عنوان یکی از زیرساخت مهم و عاملی برای توسعه بخش‌های مذکور عنوان کرد و افزود: استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان یک سوخت پاک، می‌تواند تاثیری بسزا در افزایش بهره‌وری صنایع بهره‌مند از این نعمت الهی و بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی و دامی داشته باشد.

میدانشاهی در پایان تأکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید، برنامه این شرکت، اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه به‌منظور اتصال ۲۳ واحد صنعتی جزء به شبکه گاز طبیعی و همچنین نصب ۲۰۰ علمک پراکنده در شهرستان ابرکوه است که این موضوع نشان‌دهنده نفوذ گاز طبیعی در اقصی نقاط این شهرستان، با وجود وسعت زیاد آن است.

کد خبر 303362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =