۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
  • کد خبر: 303493
صدوهفتاد و نهمین نشست اوپک فردا برگزار می‌شود

یکصدوهفتادونهمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فردا (شنبه، ۱۷ خردادماه) از طریق وبینار برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، با اعلام رسمی اوپک، یکصد و هفتاد و نهمین نشست این سازمان که قرار بود ۹ ژوئن (۲۱ خردادماه) برگزار شود به ششم ژوئن موکول شد. یازدهمین نشست اوپک و غیراوپک نیز ساعاتی پس از این نشست برگزار خواهد شد.

اوپک پلاس در نشست پیش رو افزون بر چالش پایبند نبودن عراق و نیجریه و آنگولا از اوپک و قزاقستان از غیراوپک به‌کاهش تولید با چالش مکزیک نیز مواجه است. رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده است که کشورش با تمدید کاهش تولید برای یک ماه دیگر مشارکت نخواهد کرد.

تمدید توافق فعلی اوپک (۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه) برای یک الی ۲ ماه مشروط به همراهی همه ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک یکی از مهمترین سناریوی اوپک پلاس در نشست پیش روی است. احتمال نهایی شدن این سناریو آنگونه که شواهد نشان می دهد، بالاست

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

کد خبر 303493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =