زنگنه: درگذشت کاظم‌پور، فقدان بزرگی برای اوپک است

وزیر نفت در آغاز یکصدوهفتادونهمین نشست اوپک، یاد نماینده فقید ایران در هیئت عامل اوپک را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) در آغاز نشست وزرای نفت و انرژی اوپک که به‌صورت وبینار در حال برگزاری است، متن زیر را قرائت کرد:  

«جناب رئیس
وزیران محترم
آقای بارکیندو، دبیرکل محترم

مراتب تشکر خود را برای تسلیت‌های عمومی و خصوصی که پس از درگذشت ناگهانی حسین کاظم‌پور اردبیلی برای من و خانواده ایشان فرستادید اعلام می‌کنم.  

کاظم‌پور برای ما و تمام خانواده اوپک، مرد صداقت و بینش بود. عدالت و علاقه جمعی نسبت به همه در او درونی شده بود. او تمام عمرش را صرف خدمت صادقانه و هوشمندانه به کشورش و اشاعه اهداف اوپک کرد.

به عنوان یک دوست و همکار، هنوز نمی‌توانم باور کنم که او در این نشست وزارتی اوپک در بین ما نیست. باور دارم که درگذشت او فقدان بزرگی برای ما در ایران و همچنین اوپک و مجموعه صنعت نفت است. در واقع کاظم‌پور، بیش از یک همکار و دوست بود. واقعا احساس می‌کنم که من عضوی از خانواده‌ام را و ایران پسر واقعی‌اش را از دست داده است.

کاظم‌پور در سمت‌های بسیاری به کشورش خدمت کرد که از آن جمله می‌توان به وزارت بازرگانی، معاونت وزارت امور خارجه و معاونت بین‌الملل وزارت نفت و نمایندگی ایران در هیئت عامل اوپک برای مدتی طولانی اشاره کرد.

کاظم‌پور مدافع حقیقی منافع کشورش بود و هم‌زمان می‌توانست توازن بین این منافع را با مصلحت جمعی کشورهای اوپک برقرار کند، به همین دلیل است که او در تمام سمت‌های بین‌المللی خود برقرارکننده اجماع بود.

امیدوارم که خداوند روح او را قرین رحمت کند و تحمل این فقدان را برای خانواده‌اش آسان سازد».

براساس این گزارش، رئیس دوره‌ای اوپک نیز در سخنرانی افتتاحیه خود یاد حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده متوفی ایران در هیئت‌ عامل اوپک را گرامی داشت.

محمد عرقاب از طرف اعضای اوپک، درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را به خانواده‌ ایشان و جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و همه وزیران عضو اوپک به احترام زنده‌یاد کاظم‌پور اردبیلی دقایقی ایستاده سکوت کردند.

کد خبر 303517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =