مکزیک در تمدید کاهش تولید نفت اوپک پلاس شرکت نمی‌کند

مکزیک در تمدید توافق کاهش تولید نفت یک‌ماهه ائتلاف اوپک پلاس شرکت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی، روسیو نهل، وزیر انرژی مکزیک روز شنبه (۱۸ خردادماه) اعلام کرد که مکزیک به دیگر تولیدکنندگان نفت برای تمدید کاهش تولید کنونی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» تا ماه ژوئیه که با هدف تقویت قیمت نفت انجام می‌شود، نخواهد پیوست.

مکزیک، در نشست ماه آوریل اوپک پلاس، در مقابل فشار سایر تولیدکنندگان نفت در برابر کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ در روز مقاومت کرد و متعهد شد تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و اعلام کرد آمریکا موافقت کرده است به جای مکزیک روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهد.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک روز جمعه (۱۶ خردادماه) اعلام کرده بود این کشور قادر به تعمیق کاهش تولید نفت فراتر از مقدار توافق شده در نشست ماه آوریل ائتلاف اوپک پلاس نیست.

نهل گفت: کشورهای دیگری هستند که کاهش‌ تولید خود را تا ماه ژوئیه تمدید کردند، در این مورد ما «نه» گفتیم و به توافقنامه‌ای که در ماه آوریل امضا کردیم و پایبند خواهیم بود.

کد خبر 303542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =