۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
  • کد خبر: 303548
تعمیرات اساسی سکوی فاز یک پارس جنوبی پایان یافت

رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی از پایان عملیات تعمیرات سالانه در این سکو خبر داد و گفت: با پایان تعمیرات اساسی، تولید گاز در این سکو عصر دیروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) به ظرفیت کامل روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، مهدی رجبی با اشاره به اینکه این تعمیرات از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شد و به‌مدت ٢٨ روز ادامه یافت، اظهار کرد: مطابق برنامه مقرر، تعمیرات اساسی سکوی فاز یک تا ١١ خردادماه برنامه‌ریزی شده بود که خوشبختانه با تلاش نفرات شاغل روی سکو، در زمان تعیین‌شده و با موفقیت به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در تعمیرات امسال ١۵٣١ مورد تعمیرات پیشگیرانه در سکوی فاز یک انجام شد، تصریح کرد: در بازه انجام این تعمیرات، ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار ایمن به ثبت رسید و با تمهیدات اندیشیده‌شده در حوزه ایمنی شرکت نفت و گاز پارس، خوشبختانه هیچ‌گونه چالشی در زمینه کرونا ایجاد نشد.

رجبی تولید ایمن و پایدار گاز در فصل‌ سرد سال را هدف اصلی تعمیرات سالانه سکوهای پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: در تعمیرات سالانه جاری، بخشی از خطوط لوله با تشخیص واحد بازرسی فنی مدیریت تولید و عملیات، دارای وضعیت بحرانی گزارش شدند که پس از تأمین تجهیزات، با همت تیم‌های مختلف حاضر به‌ویژه گروه جوشکار سکو، تجهیزات نصب، و بهره‌برداری از سکو با ظرفیت کامل آغاز شد.

رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی به مسئولیت این سکو در پشتیبانی از سایر سکوهای پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های تعمیراتی و همچنین امکانات لجستیکی موجود در سکوی فاز یک، امکان پشتیبانی از سایر سکوها نیز فراهم شده است.

کد خبر 303548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =