۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 303585
پایان تعمیرات اساسی فاز ۱۲ مجتمع گاز پارس جنوبی

رئیس تعمیرات پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه بر نیروی جوان و دانش بومی، عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه‌ترین بازه زمانی و با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی زنده‌بودی افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف تولید پایدار گاز در سال جهش تولید با مشارکت جمعی و در سایه همدلی تمامی واحدهای عملیاتی با موفقیت پایان یافت.

وی ادامه داد: ابتدای اردیبهشت امسال بر اساس سیاست‌های جدید اعلام‌شده توسط مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید گاز و همچنین محدودیت‌های اعلام‌شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا با اولویت‌بندی مجدد تجهیزات مورد نیاز بازرسی فنی و پوشش‌دهی همه آیتم‌های مورد نیاز بهره‌برداری و مهندسی به‌منظور اطمینان از پایداری گاز در فصول سرد سال، بهینه‌سازی لازم در دستور کار قرار گرفت.

رئیس تعمیرات پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کل کشور، برنامه تعمیرات اساسی امسال به ۳۲ روز کاهش یافت و عملیات تعمیرات اساسی با انجام ۱۴۹۳ آیتم، برنامه‌ریزی و تدارکات لازم با ۲۷۰ نیروی انسانی پایان یافت.

زنده‌بودی یادآور شد: البته در حین عملیات تعمیرات، به علت چک مجدد واحدها توسط بهره‌برداری، تعداد ۱۲۹ مورد به آیتم‌های برنامه‌ریزی‌شده، افزوده شد. در واحدهای تثبیت میعانات گازی پالایشگاه نهم نیز به دلیل رسوبات دریافتی از سکوها همانند سال‌های گذشته تمیزکاری و بازرسی همه مبدل‌ها و درام‌های مورد نیاز با موفقیت انجام شد.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای انجام ۳۲۰ مورد، نیاز به توقف کلی هشت روزه پالایشگاه داشت و عملیات تعمیرات و بهره‌برداری با تلاش حداکثری نیروهای جوان و متخصصان این پالایشگاه دو روز زودتر از برنامه به پایان رسید و  پالایشگاه با موفقیت به مدار تولید برگشت.

رئیس تعمیرات فاز ۱۲ مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در این تعمیرات اساسی، اختصاص یک گیت طب‌سنجی به‌منظور ورود به پالایشگاه و چک پوینت برای ورود نیروها به سایت صنعتی بوده که نسبت به سال‌های گذشته سبب کنترل بسیار خوبی در حوزه سلامت نیروهای تعمیرات اساسی با توجه به شیوع ویروس کرونا بوده است.

زنده‌بودی تصریح کرد: آزمایش‌های لازم براساس پروتکل بهداشتی برای نیروهای تعمیرات اساسی، ضدعفونی کردن محل استراحت کارکنان تعمیرات اساسی به‌صورت روزانه و مستمر و تهیه غذای آماده در داخل هر اتاق با رعایت مسائل بهداشتی و تهیه چک بر اساس دستورعمل شماره ۴ ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید۱۹ در صنعت نفت ویژه تعمیرات اساسی، از دیگر اقدام‌های انجام‌شده است.

کد خبر 303585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =