ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور با گاز البرز همکاری می‌کند

شرکت گاز استان البرز با هدف ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابله با حوادث طبیعی، با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور همکاری می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابله با حوادث طبیعی و خطرات احتمالی ناشی از نشت گاز، با مدیرعامل شرکت گاز استان البرز دیدار کرد.

حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در این جلسه با اشاره به خطرات ناشی از انتشار دی‌اکسید کربن گفت: دی‌اکسید کربن ۲۰۰ الی ۳۰۰ برابر خطرناک‌تر از منوکسید کربن است و به این دلیل آن را مرگ خاموش می‌نامند که بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و فرد هنگامی متوجه می‌شود که نمی‌تواند عکس‌العملی از خود نشان دهد.

وی ادامه داد: باید آموزش ایمنی در روستاهایی که تازه گازدار شده‌اند به‌درستی انجام شود تا شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از انتشار منوکسید کربن باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تأکید کرد: خانه‌هایی که ساخته می‌شود باید از نظر ایمنی برق و گاز بررسی شوند و سپس پایان کار داده شود. ما باید با همراهی NGO‌ها، بهره‌بردار را آموزش دهیم و فرهنگ‌سازی کنیم.

خجسته‌فر، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این نشست، زمینه‌سازی برای امضای تفاهم‌نامه میان شرکت گاز استان البرز با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور در راستای استفاده از امکانات یکدیگر برای رفع مشکلات مردم و بالا بردن ضریب ایمنی مصرف گاز است.

وی یکی از دلایل حوادث مشترکان گاز را مشکلات موجود در نظارت لوله‌کشی داخلی ساختمان‌ها دانست و افزود: بررسی و برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات می‌تواند از نتایج مفید این همکاری باشد. این اقدام در عین حال برای بالا بردن ضریب ایمنی و افزایش قابلیت اطمینان است.

کد خبر 303587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =