عملیات اسیدکاری گسترده چاه‌های فاز ۸ میدان گازی پارس جنوبی آغاز شد

عملیات اسیدکاری گسترده چاه‌های سکوی فاز ۸ پارس جنوبی در ادامه اجرای طرح‌های عملیاتی نگهداشت تولید از این میدان آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، در راستای افزایش ضریب بازیافت گاز و طول دوره تولید پایدار از سکوهای گازی پارس جنوبی، پس از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات مشبک‌کاری و اسیدکاری گسترده چاه‌های سکوی تولیدی فاز ۴ میدان در دو سال گذشته و همچنین انجام موفقیت آمیز فاز آزمایشی عملیات اسیدکاری یک حلقه از چاه‌های فازهای ۷، ۶و۸، مرحله اصلی طرح با اجرای موفقیت‌آمیز عملیات اسیدکاری گسترده روی چاه مرکزی سکوی تولیدی فاز ۸ پارس جنوبی آغاز شد و در ادامه عملیات اسیدکاری و جریان‌دهی دیگر چاه‌های تولیدی سکو انجام می‌پذیرد.

عملیات یادشده پس از دریافت تاییدیه و اعتبار لازم از مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، از سوی مدیریت مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس و با همکاری معاونت عملیات و پشتیبانی این شرکت با استفاده از خدمات پیمانکاران داخلی اجرایی شده است.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل عملیات اسیدکاری گسترده در چاه‌های سکوی مورد اشاره، دوره تولید پایدار این سکو به میزان دو سال و برداشت نهایی گاز از این موقعیت دریایی در میدان مشترک پارس جنوبی حدود هشتصد میلیارد فوت مکعب استاندارد افزایش یابد.

پس از پایان عملیات روی چاه‌های فاز ۸، اسیدکاری و تمیزسازی چاه‌های فازهای ۶ و۷ با هدف افزایش دوره تولید پایدار از سکوهای تولیدی فازهای یادشده در دستورکار قرار می‌گیرد.

کد خبر 303630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =