مسئولیت ‌اجتماعی؛ دایره‌ای گسترده برای آرامش و رفاه نسبی محیط

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: دایره مسئولیت‌های اجتماعی، دایره‌ای گسترده‌ است و محیط‌های پیرامونی نیز بالتبع، توقع زیادی از ما خواهند داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی در نشست مشترک با مدیران عامل شرکت‌های تابع در حوزه مسئولیت اجتماعی که روز دوشنبه (۱۹ خرداد) و با حضور سید امیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت، به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: بیشتر جنس کارهایی که قصد داریم در این حوزه انجام دهیم، باید از جنس کارهایی باشد که فارغ از بحث هزینه، بتواند آرامش و رفاه نسبی را برای محیط پیرامونی خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: به باور من، نظام‌نامه ابلاغی مسئولیت‌های اجتماعی در این راستا، یک راهنماست و  بهتر است که ما هم اقدام‌های خود را در چارچوب همان نظام‌نامه انجام دهیم تا ان‌شاءالله کارها و اقدام‌های انجام‌شده، مسیری را به روی ما بگشاید تا بتوانیم مشکلات و چالش‌هایی را که در جریان کار، درگیر آن می‌شویم، رفع کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز ضمن تشکر از همه اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه و از سوی تمامی شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران، تصریح کرد: موضوع مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه شرکت‌های گاز استانی، پالایشگاهی و انتقال، تا اندازه‌ای با هم متفاوت است.

تربتی تاکید کرد: مسئولیت‌های اجتماعی در بخش گازرسانی، در سه حوزه اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی مطرح می‌شود که بر همین اساس، اقدام‌های انجام‌شده در بحث اقتصادی، در حوزه توسعه گازرسانی و اقدام‌هایی است که برای ذی‌نفعان به‌عنوان مشترکان انجام می‌شود. در حوزه اجتماعی نیز شامل برون‌سپاری‌ها، ایجاد اشتغال، توسعه مراکز خدمات‌رسانی، آموزش در مورد مسائل ایمنی، مصرف بهینه و نشت‌یابی و امدادرسانی و سایر اقدام‌های انجام‌شده در حوزه اجتماعی است.

وی ادامه داد: در بحث زیست‌محیطی، این تفاوت پررنگ‌تر می‌شود؛ اتوماسیون و صرفه‌جویی در مصارف کاغذ، صداسنجی، بوسنجی و... در ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه‌گیری آلاینده‌ها و نیز اقدام‌های بهبود در این زمینه از کارهای متفاوت مسئولیت اجتماعی در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین اصل بهینه‌سازی موتورخانه‌ها را اقدام خوب دیگری در این زمینه دانست و گفت: بحث اصلاح موتورخانه‌ها که بدون کوچک‌ترین هزینه‌ای برای مردم قرار است به انجام برسد در بطن خود کاهش مصرف را به همراه دارد که هم شامل بهینه مصرف کردن می‌شود و هم با کاهش مصرف، به محیط زیست کمک می‌کند. این اقدام، یعنی تنظیم موتورخانه‌ها جزو موضوعاتی است که هزینه‌ای برای دولت ایجاد نمی‌کند، اما رفاه و آرامش را برای عموم مردم به ارمغان می‌آورد.

تربتی خطاب به مدیران عامل پالایشگاه‌ها، شرکت‌های گاز استانی و مناطق انتقال گاز، اظهار کرد: از الکترونیکی کردن قبوض می‌توان به‌عنوان راهکاری برای حفظ محیط زیست نام برد که هم مردم بهتر در جریان قرار می‌گیرند و هم کاهش استفاده از کاغذ را به همراه دارد. بحث رفع نشتی گاز پس از نصب رگولاتور که در حال گرفتن مجوز آن هستیم و ...، همه از جمله اقدام‌هایی است که افزون بر خدمت‌رسانی به مردم، رفاه و آسایش بیشتر را نیز به همراه می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه کار گاز توسعه است، گفت: همیشه می‌گفتند  قطار توسعه که حرکت می‌کند، در مسیر خود، عده‌ای را از بین می‌برد، اما اکنون مسئولیت اجتماعی دقیقاً بر همین مبنا تعریف‌ شده که در کنار توسعه، کسی و شغلی از بین نرود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: در این پیوند، وزارت نفت نیز در بحث کلان، در خصوص بهینه‌سازی و مصرف بهینه گام‌های مهمی برداشته که هم به اقتصاد جامعه کمک می‌کند و هم آموزشی در راستای مصرف بهینه است.

تربتی اظهار: ما اکنون در پوشش گازرسانی به عدد ۹۵ درصد رسیده‌ایم که عدد بسیار بالایی است و به همان نسبت، توقع‌ها را نیز بالا می‌برد. باید فضایی ایجاد کنیم که در آن بتوان هنر خدمت‌رسانی به جوامع پیرامونی را به تصویر کشید. هنر شما هم باید این باشد که در کنار محدودیت‌های بودجه‌ای، آن‌قدر کمک‌های مؤثر در زمینه‌های مختلف داشته باشید تا جامعه پیرامونی شما، احساس آرامش داشته باشد و از برکات حضور شما استفاده کند.

کد خبر 303638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =