واحد دفن پسماندهای صنعتی منطقه ویژه پارس راه‌اندازی شد

واحد دفن پسماندهای جامد صنعتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بهرام دشتی‌نژاد، رئیس اچ‌اس‌یی ارشد این سازمان در آیین افتتاح و راه‌اندازی واحد لندفیل خاک‌چال که دیروز (سه‌شنبه، ۲۰ خردادماه) برگزار شد، گفت: این پروژه ۱۱ هکتاری در سه فاز لندفیل پسماند، واحد بازیافت و زباله‌سوز طراحی شده است که فاز نخست آن در زمینی به مساحت ۳ هکتار به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این لندفیل از نوع تراشه‌ای است که بر اساس توپوگرافی جغرافیایی سطح شیبدار محل با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی ساخته و به طور غیر مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و برای اجرای آن ۳۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

رئیس اچ‌اس‌یی ارشد سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: واحدهای صنعتی و پتروشیمی پارس جنوبی از نظر دفع استاندارد پسماند با محدودیت روبه‌رو هستند، به‌طوری‌که برخی از آنها بیش از هزار تن پسماند دپو شده دارند که با اجرای این پروژه محدودیت برداشته می‌شود و در صورت افزایش ظرفیت، امکان خدمات‌دهی به کل استان بوشهر نیز فراهم خواهد شد.

دشتی‌نژاد تصریح کرد: این واحد دفن پسماندهای جامد صنعتی از جمله خاص‌ترین واحدها از نظر توجه به محیط زیست و مراکز روستایی و شهری است و با سه لایه GCL، ماسه شسته و GEO TEXTILE که جداکننده پسماند محسوب می‌شود عملاً امکان نشت شیرابه‌های پسماند به محیط اطراف وجود ندارد. این پروژه همچنین دارای یک سوله هزار متری تفکیک پسماندهای خطرناک است.

وی گفت: پروژه‌های محیط زیستی به دلیل اهمیت و همچنین درآمدزایی از چرخه بازیافت، دارای سوددهی مناسبی هستند و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود برای انجام این پروژه‌ها منطقه پارس جنوبی را به‌عنوان قطب انرژی ایران انتخاب کنند.

کد خبر 303705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =