تحقق ۱۰۰ درصدی الزام‌های زیست‌محیطی در پتروشیمی بندرامام

پتروشیمی بندرامام موفق شد پارسال الزام‌های سازمان حفاظت محیط زیست را به‌صورت ۱۰۰ درصدی محقق کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بندرامام، پروژه تصفیه‌خانه مرکزی این شرکت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیست‌محیطی کشور در نوع خود به‌شمار می‌رود که این پروژه تا پایان سال گذشته ۵۶ درصد پیشرفت داشته است.

پتروشیمی بندرامام در حوزه محیط‌زیست بزرگ‌ترین مرکز دفن بهداشتی (لندفیل) کشور را در اختیار دارد که افزون بر دفن پسماندهای مجتمع خود، به دیگر شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی هم خدمت ارائه می‌کند.

از دیگر اقدام‌های پتروشیمی بندرامام در حوزه محیط زیست می‌توان به کاشت بیش از ۸ میلیون نهال حرا در سال‌های گذشته اشاره کرد و همچنین این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی قصد ترمیم درختچه‌های خشک‌شده را دارد.

نصب سیستم‌های برخط آنالیزر دودکش‌ها در سطح مجتمع، ارتقای کیفی و پایش روزانه همه سیستم‌های پیش تصفیه و تصفیه‌خانه‌های پساب، جایگزینی تمامی لامپ‌های مجتمع با لامپ‌های کم‌مصرف و خریداری دستگاه امحای لامپ‌های تعویضی، گسترش زیرساخت‌های IT شرکت و انجام مکاتبات الکترونیکی در راستای کاهش میزان ترددها و مصرف کاغذ از دیگر طرح‌های پتروشیمی بندرامام در راستای حفاظت از محیط زیست بوده است.

پتروشیمی بندرامام موفق شد در سال ۹۸ غلظت COD پساب خروجی را نسبت به سال ۹۷ پانزده درصد کاهش دهد و همچنین آلاینده‌های گاز خروجی از دودکش‌های شرکت را کنترل و الزامات سازمان حفاظت محیط زیست را به‌صورت ۱۰۰ درصدی محقق کند.

پتروشیمی بندرامام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و صیانت از محیط زیست طرح تغییر فرآیند واحد کلرآلکالی (CA) از روش جیوه‌ای به غشایی را در دست اجرا دارد.

کد خبر 303741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =