بازدید معاون وزیر نفت از اراضی پیشنهادی برای ساخت مخازن ذخیره‌سازی پروپیلن

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از محل پیشنهادی برای ذخیره‌سازی پروپیلن در راستای توسعه طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (چهارشنبه، ۲۱ خردادماه) همراه مدیران ارشد این شرکت از محل پیشنهادی برای ساخت مخازن ذخیره‌سازی پروپیلن در اطراف دامغان بازدید کرد تا محل و موقعیت این زمین‌ها بررسی شود.

وی در این بازدید که با حضور جمعی از مقام‌های استان سمنان انجام شد با تأکید بر اینکه دسترسی به راه‌های ارتباطی و نیز راه‌آهن برای اجرایی شدن این طرح ضروری است، گفت: ساخت این مخازن زمینه‌ای است برای توسعه طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی و در این مسیر باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی شیراز با اشاره به برنامه افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در فرایند هوشمندسازی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: ظرفیت تولید پروپیلن در کشور ۹۵۰ هزارتن است و اکنون کشور با کمبود مواجه است، به همین دلیل هدف‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید پروپیلن انجام شده است.

وی اظهار کرد: با روش PVM که دانش‌فنی آن در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است می‌توان متانول تولیدی واحدهای موجود تولید متانول در کشور را به پروپیلن تبدیل کرد و به این روش ظرفیت تولید پروپیلن را افزایش داد.

کد خبر 303742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =