خط لوله انتقال گاز غرب کرج به طول ۶۴ کیلومتر طراحی شد

مدیرعامل شرکت گاز البرز از طراحی خط انتقال لوله گاز غرب کرج به طول ۶۴ کیلومتر از بوئین‌زهرا تا روستای عرب‌آباد ساوجبلاغ خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی‌نژاد گفت: طراحی خط لوله انتقال گاز غرب کرج به طول ۶۴ کیلومتر با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف ایجاد زیرساخت تأمین انرژی برای افزایش سرمایه‌گذاری در استان البرز انجام شده است.

وی افزود: این خط لوله از شمال شهر بوئین‌زهرا آغاز و تا روستای عرب‌آباد ساوجبلاغ در غرب شهر کرج امتداد می‌یابد که عملیات آن در دو مرحله ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: خط لوله انتقال یادشده افزون بر رفع مشکل کمبود گاز در استان البرز و تأمین انرژی گاز تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در ساعت، توزیع مناسب گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف به‌خصوص صنایع با چشم‌انداز ۵۰ سال آینده را تأمین می‌کند.

گازدار شدن ۳۳۸ واحد صنعتی در سال گذشته

تقی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ در مجموع ۳۳۸ واحد صنعتی گازدار شده است، افزود: این میزان ۵۷ درصد صنایع استان را شامل می‌شود، ضمن آنکه گازرسانی به ۱۴۰ واحد صنعتی نیز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: گازرسانی به ۹ روستا پارسال انجام شده و امسال عملیات گازرسانی به ۵۰ روستا در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز مجموع روستاهای برخوردار از نعمت گاز استان البرز را تا پایانپارسال ۱۵۴ روستا برشمرد و افزود: در میان شهرستان‌های مختلف استان به ترتیب ساوجبلاغ و نظرآباد دارای بیشترین روستای برخوردار از گاز هستند.

تقی‌نژاد در پایان به حذف قبوض کاغذی به عنوان یکی از برنامه‌های در حال اجرا اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری اطلاعات شماره تماس مشترکان درحال انجام است و این طرح تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت داشته و ارسال پیامک به شماره تماس این مشترکان هم‌زمان با ارسال قبوض کاغذی ادامه دارد.

کد خبر 303744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =