۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
  • کد خبر: 303893
تمدید کاهش تولید اوپک پلاس منطقی است

مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه توافق تمدید کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان ماه ژوئیه را منطقی دانست.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر دیوکوف روز دوشنبه (۲۵ خردادماه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه-۲۴ گفت: تمدید توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» منطقی است، زیرا هنوز عرضه و تقاضا در بازار نفت متوازن نشده است.  

وی گفت: توازن میان عرضه و تقاضا هنوز حاصل نشده است، زیرا همچنان مقدار زیادی عرضه مازاد وجود دارد که در چند ماه اخیر وارد بازار شده است. با توجه به اینکه ما تازه در حال خارج شدن از قرنطینه هستیم، تمدید کاهش بی‌سابقه تولید به‌مدت یک ماه دیگر کاملاً منطقی است. 

به گزارش شانا، اوپک، روسیه و متحدانشان روز شنبه (۱۷ خردادماه) پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، به توافق رسیدند کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

ائتلاف اوپک پلاس همچنین از کشورهایی مانند نیجریه و عراق که تولیدشان بیش از سهمیه تولید در ماه‌های مه و ژوئن بود، خواست پایبند نبودنشان در ماه‌های مه و ژوئن را جبران و با پایبندی کامل (۱۰۰ درصد) تعهدهای خود را در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر اجرا کنند.

کد خبر 303893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =