تأکید مدیرعامل شرکت گاز مازندران بر افزایش کیفیت گازرسانی

نشست سه‌جانبه میان شرکت گاز استان مازندارن، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل مسکن و شهرسازی برای واگذاری بازرسی لوله‌کشی گاز واحدهای صنعتی به سازمان نظام مهندسی و ساختمان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در این نشست گفت: برقراری جریان گاز فقط با تأییدیه نظام مهندسی انجام می‌شود و تغییر در سیستم لوله‌کشی داخلی گاز بدون تأییدیه سازمان نظام مهندسی پذیرفته نیست. طبق دستورعمل و قراردادهای اولیه، در صورت مشاهده و گزارش ماموران این اداره، جریان گاز مصرفی و قطع و وصل دوباره آن منوط به تأییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی با تأکید بر اینکه در هر بخش از فرآیند گازرسانی کیفیت کار بسیار حائز اهمیت است، افزود: از نصب یک بست ساده تا رنگ‌آمیزی نهایی علمک‌ها و... باید با نظارت دقیق انجام شود و مهندسان ناظر باید در پیاده‌سازی ضوابط و استانداردهای نظام مهندسی ساختمان، به‌ویژه آنجا که بحث جان و مال مردم در میان است سخت‌گیرانه و با حساسیت بالایی نظارت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۴۴۴ هزار مشترک در سطح استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این حجم خدمات با نظارت نظام مهندسی ساختمان انجام شده است.

احمدپور یادآور شد: مسئولیت‌های اجتماعی دو سازمان ایجاب می‌کند همکاری‌های مشترک در راستای کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی افزایش یابد و خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدام‌های مؤثری از سوی شرکت گاز استان در راستای فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز انجام شده است.

وی همچنین اظهار کرد: فلسفه وجودی نظام مهندسی ساختمان اجرای استانداردها در راستای ایجاد آرامش در جامعه است، بنابراین انتظار می‌رود نظارت در بخش‌های مختلف افزایش یابد و با مهندسان ناظر که خارج از چارچوب و بی‌توجه به استانداردها کار می‌کنند برخورد قانونی شود.

سیدمحمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران نیز با اشاره به واگذاری نظارت بر گاز دوپوندی، گفت: اقدام‌های مؤثری در ساماندهی کار نظارت و آموزش مجریان صورت گرفته و فرآیند گاز به سوی لوله‌‏کشی در کار در حال تغییر است.

وی تصریح کرد: معتقدم تا زمانی که نتوانیم استانداردها را رعایت کنیم و کیفیت کار را بالا ببریم نباید مسئولیت کاری را بپذیریم، بنابراین درباره موضوع نظارت بر گاز دوپوندی نیز باید ابتدا زیرساخت آن فراهم شود.

سیف‌الله علی‌نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه هزار و ۲۵۰ بازرس شبکه گاز خانگی در استان مشغول فعالیت هستند، تأکید کرد: ظرفیت کافی برای تصدی نظارت بر گاز دوپوندی از نظر نیروی انسانی متخصص در سازمان وجود دارد.

کد خبر 303896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =