بهسازی جاده‎های سلیران به همت نفت و گاز مسجدسلیمان

عملیات بهسازی و ایمن‌سازی بخشی از جاده‌های روستاهای منطقه سلیران بخش عنبر به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، جاده روستاهای منطقه سلیران بخش عنبر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین ایمن‌سازی و تسهیل در تردد روستاییان مجاور چاه‌های نفت منطقه، با نظارت مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در مدت زمان ۶ ماه و با صرف اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال ایمن‌سازی شد.

در این پروژه در مجاورت روستای جاجو و روستای سلیران، یک دستگاه پل دو دهانه به طول ۱۰ متر به همراه دیوار حائل سنگی برای محافظت از جاده در برابر خطرهای نشست و رانش هنگام بارندگی، لایروبی دره، خاکبرداری و خاکریزی به مقدار ۴ هزار و ۳۰۰ مترمکعب، بتن‌ریزی و سنگ‌کاری به مقدار ۷۷۵ مترمکعب، ترانشه‌زنی و اصلاح هندسی دید و مسیر، کانال سنگی در شانه به‌منظور هدایت و دفع آب باران و جلوگیری از شکستگی و آب شستگی جاده، کانال خاکی و سنگفرش کف جاده در دو طرف پل اجرا شد.

با این اقدام، بخش‌هایی از این مسیر که در بارندگی‌های سال‌های قبل دچار آسیب شده و سبب به خطر افتادن جان شهروندان شده بود با همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ایمن‌سازی و تردد روستاییان و ساکنان مجاور چاه‌های نفتی این منطقه تسهیل شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پیش از این و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات عام‌المنفعه به شهروندان و مجاوران چاه‌ها و تأسیسات نفتی حوزه عملیاتی‌ خود اقدام به بهسازی و مرمت بیش از ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کرد.

مهار آتش‌سوزی گسترده منابع طبیعی مسجدسلیمان با مشارکت نفتی‌ها

به دنبال اعلام آتش‌سوزی گسترده در مراتع و منابع طبیعی ارتفاعات اطراف امامزاده بی‌بی بتول و درخواست کمک از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، عوامل اداره اچ‌اس‌یی این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند و اقدام‌های لازم نسبت به مهار و خاموش شدن آتش انجام شد.

در این عملیات که در اوج ساعات گرم روز انجام شد، عوامل ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در کنار عوامل اداره منابع طبیعی، اداره حفاظت محیط زیست و برخی فعالان و دوستداران محیط‌زیست موفق شدند این آتش‌سوزی گسترده مراتع و منابع طبیعی را مهار کنند.

کد خبر 303968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =