تضعیف تقاضای نفت ژاپن با کاهش عرضه اوپک پلاس متوازن شد

رئیس اتحادیه نفت ژاپن اعلام کرد که تقاضای ضعیف نفت ژاپن با کاهش عرضه اوپک پلاس به تعادل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، تی سوتومو سوگیموری روز پنجشنبه (۲۹ خردادماه) اعلام کرد تضعیف تقاضای نفت ژاپن در میان همه‌گیری ویروس کرونا، با کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) متعادل شده است.

وی افزود: اگر به نفت خام بیشتری نیاز داشته باشیم، همیشه می‌توانیم آن را از بازارهای تک‌محموله‌ تهیه کنیم.

هفت منبع روز دوشنبه (۲۵ خردادماه) اعلام کردند: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، حجم نفت خام صادراتی ماه ژوئیه حداقل پنج خریدار آسیایی را کاهش داده است.

این اقدام آرامکو پس از توافق اوپک پلاس در ۱۷ خردادماه برای تمدید کاهش تولید این ائتلاف صورت گرفت. 

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

رئیس اتحادیه نفت ژاپن افزود: با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، تقاضای ژاپن برای بنزین و گازوئیل از اواسط ماه مه در حال افزایش است، در حالی که تقاضای سوخت جت همچنان محدود است.

سوگیموری گفت: با افزایش فعالیت اقتصادی در ماه ژوئن، کاهش تقاضا در این ماه ژوئن کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش تقاضای سوخت جت گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما بهبود تقاضای سوخت است.

رئیس اتحادیه نفت ژاپن اظهار کرد: باید با افزایش میزان تولید بنزین و گازوئیل در حالی که تولید نفت سفید را در سطح پایین نگه می‌داریم، تنظیم عملیاتی دشواری را اعمال کنیم.

کد خبر 304025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =