توسعه صنعت پتروشیمی راه نجات اقتصاد کشور است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس صنعت پتروشیمی را پیشرو در توسعه صادرات غیرنفتی دانست و گفت: توسعه این صنعت هم‌اکنون و با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، راه نجات اقتصاد کشور است.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه نباید صنعت پتروشیمی را بنگاه اقتصادی قلمداد کرد، گفت: امروز و باتوجه با کاهش درآمدهای نفتی در نتیجه تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، صنعت پتروشیمی با توجه به نقش مهم خود در درآمدهای ارزی کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: با توسعه صنعت پتروشیمی و رفع مشکلات و مسائل طرح‌های در دست اجرا و بهره‌برداری از آنها، دستاوردهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، از این رو پتروشیمی افزون بر تولید ثروت می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین‌دستی نیز تکمیل کند.

مرادی، با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در توسعه صادرات غیرنفتی گفت: باید با جذب سرمایه‌های جدید به پیشرفت این صنعت کمک کنیم. پتروشیمی می‌تواند به نوعی تحریم‌ها را دور بزند، خنثی کند و توسعه خود را شتاب بخشد.

نماینده بندرعباس در مجلس به موضوع گازرسانی روستایی نیز اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون و روزانه به روستاهای بسیاری گازرسانی می‌شود که این مهم بی‌سابقه است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت در بخش گازرسانی از جمله گازرسانی به روستاهای دورافتاده کشور، فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده است، گفت: پروژه‌های عظیم گازرسانی از اقدام‌های بسیار ارزنده وزارت نفت است.

کد خبر 304068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =