وزارت نفت در  زمینه مسئولیت‌ اجتماعی جزو موفق‌ترین وزارتخانه‌هاست

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: با وجود تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در فروش نفت، وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی جزو موفق‌ترین وزارتخانه‌هاست.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار شانا، با بیان اینکه دیدگاه شخص وزیر نفت در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی کاملا مشهود بوده و در این زمینه وزارت نفت در زمان‌ها و برهه‌های مختلف (سیل، زلزله، شیوع بیماری کرونا و...) از هیچ کمکی نسبت به مردم دریغ نکرده است، عنوان کردند اگر بخواهیم نمره‌ای به عملکرد وزارت نفت در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بدهیم، بی‌شک این نمره قبولی است.

سکینه الماسی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: وزارت نفت نه‌تنها در چند ماه اخیر و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، بلکه طی سال‌های اخیر در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی فعال بوده و در کنار اهداف توسعه، تولید و صادرات، به مقوله‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته که موفقیت‌های بزرگی نیز رقم خورده است.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از تحقق مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر خبر داد و افزود: در ایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای توانمند بومی، بهبود وضع زندگی مردم، رفع موانع تولید، نوسازی مدارس، بهداشت و درمان و توسعه مراکز ورزشی، بهسازی روستاها، کمک به کمیته امداد و بهزیستی و در چند ماه اخیر نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، اقدام‌های شایسته‌ای از سوی وزارت نفت انجام شده و انتظار داریم این فعالیت‌ها تداوم یابد.

وی با اشاره به اساسنامه شرکت ملی نفت، گاز و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: در سال‌های پیش کمتر به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی استان بوشهر پرداخته شد، اما در چند سال اخیر اعتبارات تخصیصی کاملا محقق شده و کارهای محوله در حال انجام است.

الماسی با قدردانی از توجه وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق نفت‌خیز تأکید کرد: اقدام‌های مؤثر در سال‌های اخیر ستودنی است و انتظار داریم در این بخش برخی مشکلات و چالش‌های پیش رو برداشته شود.

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در فروش نفت و همچنین کاهش شدید جهانی قیمت نفت به دلیل ویروس کرونا، اگر بخواهیم نمره‌ای در باب عملکرد وزارت نفت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی بدهیم، بی‌شک این نمره قبولی است.

وی افزود: هم‌اکنون اعتبارهای مطلوبی در بحث عمران جاده‌ای و راه‌های مناطق نفت‌خیز در حال اجرایی شدن است و در زمینه گسترش فضای ورزشی نیز سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام شده است.

میرزایی با اشاره به اقدام‌های وزارت نفت در حوزه بهداشت و درمان نیز تصریح کرد: در ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی نیز کمک‌های بزرگی شده که رضایتمندی مردم مناطق نفت‌خیز را به‌دنبال داشته است. در موضوع مقابله با ویروس کرونا نیز وزارت نفت فعالیت‌های خوبی در این مناطق انجام داده است.

سیدعلی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز عملکرد وزارت نفت در حوزه گازرسانی را بسیار درخشان دانست و گفت: از عملکرد زیرمجموعه‌های وزارت نفت در حوزه انتخابی خود دفاع می‌کنم و معتقدم این وزارتخانه در زمینه خدمت‌رسانی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

نماینده قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده است، عنوان کرد: وزارت نفت در بخش تعمیر جاده‌های روستایی، ساخت مدرسه، آبرسانی روستایی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوطلبان ورود به دانشگاه و... فعالیت‌های مختلفی انجام داده که بدون شک در رفع محرومیت‌ها تاثیرگذار بوده است. هم‌اکنون نیز این وزارتخانه همانند دیگر سازمان‌ها در بحث مبارزه با ویروس کرونا فعالیت‌های قابل قبولی انجام داده است.

وی تصریح کرد: وزارت نفت غیر از مسئولیت‌هایی که در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی برعهده دارد در بخش‌های دیگر که دولت و مردم نیاز به کمک دارند ورود کرده و در این زمینه کارهای بزرگی نیز انجام داده است. به نظرم وزارت نفت در این بخش نمره خوبی دریافت می‌کند.

احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه وزارت نفت در چند سال اخیر در بخش عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز جنوب کشور فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، عنوان کرد: مدت‌ها بحث مسئولیت‌های اجتماعی به فراموشی سپرده شده بود و نوعی بی‌تفاوتی نسبت به آن احساس می‌شد، اما در چند سال اخیر به دلیل توجه وزیر نفت به این موضوع، اتفاق‌های خوبی در این بخش افتاده است.

کد خبر 302108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =