لزوم هدف‌گذاری در توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای گسترش صنایع پایین‌دستی باید سازوکاری منسجم ایجاد کنیم تا همه پتروشیمی‌ها با توجه به میزان تولید و امکانات زیرساختی خود، طرحی جامع برای صنایع پایین‌دستی ارائه دهند.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه ما در حوزه صنایع پایین‌دستی نفت و پتروشیمی ظرفیت‌های خوبی برای تأمین نیازهای داخلی و فروش خارجی داریم، گفت: باید زنجیره تأمین را توسعه دهیم تا به صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی برسیم. با این اقدام هم ارزش افزوده بالا و هم اشتغال بیشتری نصیب کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: بی‌شک در صورتی که جهش سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولیدات صنایع پایین‌دستی همراه باشد، ارزش‌ افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد.

رحیمی به موضوع گازرسانی نیز اشاره و تصریح کرد: باید مجلس و دولت برای توسعه گازرسانی و سوخت پاک و صنعت سبز تلاش کنند، هرچند ایران باوجود شرایط تحریمی در صنعت گاز چه در حوزه داخلی و چه سطح بین‌المللی و تجارت گاز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گازرسانی را سبب فعال‌تر شدن بخش‌های صنعتی، تجاری و کشاورزی دانست و عنوان کرد: امیدواریم برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه گازرسانی بیش از پیش عملیاتی شود.

کد خبر 304253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =