۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
  • کد خبر: 304263
معرفی شاخص جدید نفت خام به بازارهای انرژی

مؤسسه‌های قیمت‌گذاری نفت خام شاخص جدیدی را برای نفت خام ایالات متحده آمریکا معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن و نیویورک، پلتس و آرگوس مدیا روز پنجشنبه (پنجم تیرماه) اعلام کردند که پس از سقوط تاریخی قیمت نفت خام ایالات متحده در ماه آوریل، شاخص جدیدی را که مشخص‌کننده قیمت نفت خام معاملاتی نفتکش‌ها در امتداد سواحل خلیج مکزیک ایالات متحده است، معرفی خواهند کرد.

این دو مؤسسه برای تقدم در قیمت‌گذاری بیش از ۳ میلیون بشکه نفت خام که هر روز از سواحل خلیج مکزیک آمریکا به بازارهای جهانی عرضه می‌شود، رقابت می‌کنند. هم‌اکنون نفت معاملاتی این منطقه با شاخص دبلیوتی‌آی محاسبه می‌شود که مشخص‌کننده قیمت نفت خام تحویلی منطقه‌های کوشینگ و اوکلاهماست که حدود ۸۰۰ کیلومتر با این منطقه فاصله دارند.

هر دو مؤسسه پلتس و آرگوس مدیا ارزیابی‌ خود از قیمت انواع نفت تولید در امتداد سواحل خلیج مکزیک را ۲۶ ژوئن (ششم تیرماه) آغاز می‌کنند که مشخص‌کننده قیمت نفت سبک و شیرین بارگیری‌شده در این منطقه است. 

هم‌اکنون دبلیوتی‌آی تعیین‌کننده قیمت نفت در پایانه‌های ذخیره‌سازی است و قیمت‌گذاری آن نسبت به شاخص دبلیوتی‌آی مشخص می‌شود و قیمت دقیقی برای آن اعلام نمی‌شود.

صنعت نفت برای خرید و فروش در مناطق مختلف به‌شدت بر ارزیابی قیمت‌های روزانه پلتس و آرگوس مدیا متکی است. این دو مؤسسه از روش‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری  استفاده می‌کنند.

یوان کریک، مدیر منطقه آمریکای آرگوس مدیا گفت: اکنون معامله‌گران شاخص جدیدی را خواهند داشت که نمایانگر کل بازار سواحل خلیج مکزیک است.

این دو مؤسسه دیروز (ششم خردادماه) این شاخص را با نام آمریکن گالف کوست سلکت (ای‌جی‌اس AGS) معرفی کردند.

ارزیابی جدید پلتس شامل نفت خام تولیدی در حوضه پرمین در غرب تگزاس و نیومکزیکو است که با خطوط لوله اصلی به خلیج مکزیک منتقل شده است.

کد خبر 304263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =