۳۶۰۰ قطعه در شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس از بومی‌سازی ۳۶۰۰ قلم از قطعات مورد نیاز این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا شمیم امروز (یکشنبه، هشتم تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبین انرژی خلیج فارس به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در راستای تداوم تولید اشاره کرد و افزود: شرکت مبین انرژی خلیج فارس نمی‌تواند نوسانی در تولید داشته باشد؛ تأثیر یک نوسان کوچک در تولید این شرکت می‌تواند ۴۲ درصد تولید صنعت پتروشیمی کل کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: تولید شرکت مبین انرژی خلیج فارس پارسال نسبت به سال ۹۷ به دلیل در سرویس قرار گرفتن بعضی از طرح‌های پتروشیمی فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پارس افزایشی بوده است.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس با بیان اینکه این شرکت با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کند، تصریح کرد: واحد برق این شرکت با بیش از ۹۶ درصد ظرفیت در حال تولید است، در صورتی که همه نیروگاه‌های دنیا حداکثر با ۸۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و مابقی رزرو نیروگاه خواهد بود.

شمیم به آغاز عملیات اجرایی پروژه تغییر مسیر و تعویض لوله‌های GRP واحد آبگیر به کربن استیل در سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: امیدواریم حداکثر تا اوایل نیمه دوم امسال این پروژه در سرویس قرار گیرد تا برای همیشه مشکلی مبنی بر قطع آب کولینگ نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی آزمایشی دستگاه بویلر کمکی ۳۵۰ تنی انجام شده و ماه جاری این بویلر نیز وارد سرویس می‌شود، گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن هفتم شرکت نیز راه‌اندازی آزمایشی شده و در روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس به ساخت ۳۶۰۰ قلم از قطعات مورد نیاز این شرکت اشاره کرد و افزود: با تلاش کمیته خودکفایی شرکت، بسیاری از قطعات مورد نیاز شرکت در داخل ساخته می‌شوند و این شرکت با وجود تحریم‌ها معطل نمی‌ماند.

شمیم ادامه داد: شرکت مبین انرژی خلیج فارس با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت طراحی و ساخت پایلوت چندمنظوره تصفیه بیولوژیک را در دستور کار قرار داده که در مرحله عقد قرارداد است.

وی با اشاره به اینکه شرکت مبین انرژی خلیج فارس ۱۰ سال پیاپی گواهی عدم آلایندگی را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده است، گفت: این گواهی ارزشی معادل ۸۰ میلیارد تومان برای شرکت دارد.

شرکت مبین انرژی خلیج فارس، یکی از بزرگ‌ترین یوتیلیتی‌های متمرکز دنیاست که در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در پنج بخش مجزا و مساحت ۸۸ هکتار ساخته شده است. تولید و توزیع برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن، هوای سرویس، هوای ابزار دقیق، تولید و توزیع آب شیرین، آب بدون املاح، آب سرویس، آب آتش‌نشانی و آب کولینگ، دریافت و تصفیه پساب‌های صنعتی و بهداشتی شرکت‌های پتروشیمی منطقه، سوزاندن پسماندهای مایع و جامد در کوره‌های زباله‌سوز، دریافت گاز از شبکه سراسری و تقلیل فشار آن و توزیع بین مجتمع‌های پتروشیمی از وظایف این شرکت است. هدف از احداث شرکت مبین انرژی خلیج فارس صرفه‌جویی در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی و کاهش قیمت تمام‌شده انرژی مصرفی مجتمع‌های مستقر در منطقه است.

کد خبر 304322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =