«حسین کاظم‌پور اردبیلی» مذاکره‌کننده‌ای سرسخت بود

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با توصیف حسین کاظم‌پور اردبیلی به‌عنوان جنگنده نهایی اوپک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ گفت: ایشان مذاکره‌کننده‌ای سرسخت بود و با وجود دست ضعیف خوب بازی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی‌نیا در آیین بزرگداشت چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از دو وزارتخانه نفت و امور خارجه به‌عنوان دو وزارتخانه حاکمیتی سیاستی پرقدرت نام برد و اظهار کرد: وزارت خارجه سیاست خارجی را رهبری می‌کند و وزارت نفت نیز پیشران اقتصادی بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه حسین کاظم‌پور در هر دو وزارتخانه الگو، محترم و خدمتگزاری هوشمند و صادق بود، به مقاله بلومبرگ درباره او اشاره کرد و ادامه داد: در مقاله ‌بلومبرگ از آقای کاظم‌پور به‌عنوان جنگنده نهایی اوپک یادشده که هم با بمب می‌جنگید و هم با تحریم‌ها.

معاون وزیر نفت از حسین کاظم‌پور اردبیلی به‌عنوان مذاکره‌کننده سرسخت نام برد و گفت: کاظم‌پور مثل آهن اما در عین حال، خوش‌مشرب و جنگنده بود و ایران ازسوی کاظم‌پور در مسائل نفتی با وجود دست ضعیف، خوب بازی می‌کرد.

زمانی‌نیا با بیان اینکه مجموع این شخصیت آهنی در کنار پایداری و هوشمندی طوری بود که می‌توانست با رقیب همیشگی ایران یعنی عربستان احساس رفاقت ایجاد کند، یادآوری کرد:‌ در سال ۹۳ که به نفت آمدم، مسائل زیادی از نفت نمی‌دانستم اما آقای کاظم‌پور همان روز در مدت پنج ساعت تجربه‌های خود را با سخاوت به من منتقل کرد.

حسین کاظم‌پور اردبیلی ۱۲ اردیبهشت‌ماه به دلیل خونریزی مغزی به کما رفت و پس از دو هفته، بامداد ۲۷ اردیبهشت این دنیا را ترک گفت.

کد خبر 304381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =