آغاز چهارمین دوره مدیریت پروژه در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت

پس از برگزاری موفق سه دوره آموزشی «مدیریت پروژه»، چهارمین دوره از صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه) در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت آغاز به‌ کار کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، دوره آموزشی مدیریت پروژه یکی از دوره‌های تعریف‌شده در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت است که مدیران پروژه آینده صنعت، این دوره را در قالب هفت سرفصل مبانی مدیریت پروژه، اقتصاد مهندسی، اقتصاد کلان، آیین‌نامه معاملات، قانون مناقصه‌ها، تأمین منابع مالی و مباحث حقوقی و قراردادی پشت سر می‌گذارند و در صورت گذران موفق این مراحل، گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.

بر این اساس، تاکنون به دنبال برگزاری سه دوره آموزشی مدیریت پروژه، در مجموع بالغ بر ۶۱ نفر موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای مدیریت پروژه از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت شده‌اند و با نهایی شدن مراحل باقیمانده ارزیابی دوره سوم، بر تعداد دارندگان این گواهینامه افزوده خواهد شد. در همین راستا، امروز نیز چهارمین دوره آموزشی مدیریت پروژه با حضور ۲۰ نفر در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت کلید خورد.

به گزارش شانا، به دنبال طرح ضربتی پرورش مدیران در سال ۹۳ و پس از آن، ابلاغ ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت در مردادماه سال ۹۴ از سوی وزیر نفت، تدوین برنامه ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت تا به واسطه آن، افراد شایسته‌ای برای تصدی سمت‌های مدیریتی این صنعت انتخاب و آموزش داده شوند تا در آینده بتوان بنا به ضرورت از این افراد استفاده کرد؛ این ضرورت با توجه به نیازی که از سال‌ها قبل در ارتباط با بحث تربیت و پرورش مدیران در حوزه‌های مختلف وزارت نفت احساس می‌شد و همچنین نظر به بازنشستگی بخش قابل توجهی از مدیران صنعت نفت و تحولات عرصه مدیریتی در دنیا و رقابت صنعت نفت در سطح جهانی مدنظر قرار گرفت.

در ابلاغیه وزیر نفت در خصوص ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت تصریح شده است که باید میانگین سن مدیران صنعت نفت تا سال ۱۴۰۰ به ۴۰ سال برسد. مدل توسعه و حرفه‌ای‌گرایی این مرکز، مجموعه‌ای از توانمندی‌ها از جمله دانش، مهارت، تجارب و ویژگی‌های فردی را مدنظر قرار می‌دهد و بر مبنای آن، ارزیابی و سپس برنامه توسعه را برای فرد اجرا می‌کند. به این ترتیب و با ادامه روند موجود، در آینده زمینه‌ مطلوبی فراهم خواهد شد تا صرفا افرادی به سمت‌های مدیریتی وزارت نفت منصوب شوند که پیش‌تر، گواهینامه حرفه مدیریتی مربوطه را از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت دریافت کرده باشند. به همین منظور، برگزاری دوره‌های آموزشی پرورش مدیران آینده صنعت نفت و ارزیابی و توسعه افراد آموزش‌دیده در سال‌های اخیر به‌طور مستمر در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت دنبال شده است و این روند با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 304395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =