ضریب نفوذ گاز روستایی چالدران به ۶۲ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز خانوار روستایی شهرستان چالدران با اتمام پروژه‌های در حال اجرا به ۶۲ درصد ارتقا می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی که به همراه چند نفر از مدیران این شرکت برای بازدید از پروژه‌های گازرسانی به چالدران سفر کرده بود،در دیدار با نماینده شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: ۳۸ روستای چالدران گازدار هستند که شامل ۳۹ درصد خانوار روستایی این شهرستان است، در حالی که تا سه سال قبل، تنها چهار روستای چالدران از گاز طبیعی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۲۸ روستای چالدران پیمان‌سپاری شده و در حال اجراست، تصریح کرد: این روستاها در دو محور شادلو و بابالو در حال اجراست که شامل ۳۰ درصد خانوار روستایی شهرستان می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌ غربی یادآور شد: با گازدار شدن روستاهای دو محور مذکور، ضریب نفوذ گاز روستایی چالدران به ۶۲ درصد می‌رسد.

شیخی ادامه داد: عملیات علمک‌گذاری سه روستا و حفرات خالی شهر نیز در حال پیمان‌سپاری است.

به گفته وی، گازرسانی به پنج روستای چالدران نیز مراحل پایانی را طی می‌کند و به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌ غربی همچنین با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز روستایی این استان اکنون به ۷۱ درصد رسیده است، گفت: این در حالی است که تا سال ۹۲، این میزان ۲۸ درصد بود.

کد خبر 304543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =