گازرسانی به بیش از ۶ هزار مشترک جدید در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی از گازرسانی به بیش از ۶ هزار مشترک جدید در این استان در ۴ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۱۳۰ مشترک جدید به جمع مشترکان شرکت گاز استان آذربایجان غربی اضافه شده که با اضافه شدن این مشترکان جدید، تعداد مشترکان گاز استان به مرز یک میلیون مشترک رسید و هم‌اکنون بیش از ۹۰۰ هزار و ۹۷۰ مشترک در آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی در آذربایجان غربی با جدیت در حال اجراست، تصریح کرد: در چهار ماه گذشته، بیش از ۳۲۸ کیلومتر شبکه گاز طبیعی اجراشده تا این انرژی پاک و ارزان را به مناطق کم برخوردار استان برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی به تعداد انشعابات نصب‌شده از ابتدای امسال تا امروز اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی، ۲ هزار و ۲۱۰ مورد انشعاب نصب شده تا کل انشعاب‌های نصب‌شده استان به ۳۰۵ هزار انشعاب برسد.

شیخی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها و مناطق محروم، تنها یک پروژه عمرانی نیست، اظهار کرد: این طرح‌ها پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی بسیاری دارد. گاز طبیعی به‌عنوان انرژی ارزان، زیر ساخت عمده‌ای در راستای صنعتی شدن بیشتر و توسعه استان به شمار می‌رود و از سوی دیگر، افزایش شاخص رفاه در نتیجه گازرسانی به مناطق محروم روستایی به کاهش میزان مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش رضایتمندی مردمی منجر می‌شود.

وی یادآور شد: سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان ویژگی و نقش ممتازی به شرکت گاز آذربایجان غربی در گسترش شاخص رفاه و میزان توسعه یافتگی استان بخشیده است.

کد خبر 305162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =