تضمین استمرار صادرات نفت‌ خام با اجرای خط لوله گوره - جاسک

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استمرار صادرات نفت‌خام با خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک تضمین می‌شود، گفت: اشتغال فراوان و رونق تولید در سواحل مکران از دیگر دستاوردهای این طرح است.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به اهمیت و دستاورد اقتصادی خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک اشاره کرد و گفت: این طرح از مناطق گوره، گناوه و بوشهر آغاز می‌شود و تا جاسک ادامه دارد و با حدود هزار کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ملی کشور است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم از تأسیسات دریایی جدید جاسک برای صادرات استفاده کنیم، افزود: اشتغال فراوان، رونق تولید و افزایش سکونت در سواحل مکران از دیگر دستاوردهای این طرح خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استمرار صادرات نفت خام با احداث خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک تضمین می‌شود، همچنین تکمیل زنجیره ارزش را باید به این دستاوردها افزود، زیرا دو پالایشگاه و سه پتروشیمی طراحی‌شده کشور را از خام‌فروشی معاف می‌کند.

عضو کمیته گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اجرای بزرگ‌ترین خط انتقال نفت خاورمیانه، صنعتگران مختلف ایرانی در حوزه نفت و گاز فعال می‌شوند، از این رو فوائد و مزایای آن بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 304614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =