اجیتیتورهای عمودی برای مخازن گل حفاری ساخته شد

شرکت بین‌المللی حفاری Drilling Company International برای نخستین‌بار در صنعت نفت کشور موفق به ساخت اجیتیتورهای عمودی برای مخازن گل حفاری تا ۱۵۵PCF شد.

حمیدرضا ثقفی، مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری امروز (دوشنبه، ۱۶ تیرماه) در گفت‌وگو با شانا عنوان کرد: اجیتیتورهای با توان ۳۰ اسب بخار برای محیط‌های ضد انفجار طراحی و ساخته شده است که وزن هر یک از اجیتیتورها حدود ۷۰۰ کیلوگرم بوده و برای همه مخازن گل دکل‌های حفاری قابل استفاده است.  

وی افزود: اجیتیتورهای عمودی ساخته شده از پیچیدگی‌های مهندسی بیشتری در گیربکس و طراحی برخوردارند و نیز فضای کمتری نسبت به نمونه‌های افقی اشغال می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های در نظر گرفته شده در ساخت این دستگاه می‌توان به قابلیت تغییر فاصله پروانه‌ها و همچنین طراحی بر مبنای ضریب ۲.۸  S.F برای کار در شرایط سخت و در دمای محیطی حداکثر ۶۰ درجه سانتی‌گراد اشاره کرد. هم‌اکنون نیز این اجیتیتورها در دکل حفاری DCI-۱ در حال کار است.

ثقفی گفت: با توجه به تقاضای پروژه برای خرید ۴ دستگاه اجیتیتور از خارج از ایران که طبق برآوردهای انجام ‌شده، هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ هزار یورو برای هر دستگاه نیاز بود و نیز مشکلاتی مانند وجود تحریم‌ها و تامین به‌موقع کالا، شرکت DCI ساخت این دستگاه را در دستور کار خود قرار داد که شرکت بین‌المللی حفاری با توان کارشناسان خود تحت نظارت مدیریت عامل، موفق به بومی‌سازی این دستگاه و کاهش ۴ برابری هزینه‌ها در مقایسه با نمونه‌های خارجی شد. این دستگاه از نظر کیفیت و عملکرد با نمونه خارجی آن کاملاً قابل رقابت و در تمام دکل‌های خشکی و دریایی قابل استفاده است.

شرکت بین‌المللی حفاری Drilling Company International) DCI) از زیرمجموعه‌های شرکت پتروایران است که با هدف مدیریت حفاری، سرمایه‌گذاری و مشارکت در فعالیت‌های حفاری در دریا و خشکی و همچنین ارائه خدمات سرویس‌های حفاری حدود یک دهه قبل تشکیل شد.

کد خبر 304622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =