افزایش ظرفیت ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها امکان‌پذیر است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: امکان افزایش ظرفیت دریافت و ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها وجود دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی در حاشیه بازدید معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران از برخی تأسیسات مناطق نفت‌خیز، عنوان کرد: بعد از طرح موضوع امکان‌سنجی ارسال نفت سنتزی به سمت مقاصد پالایشگاهی در ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و گچساران، گروه‌های کاری تشکیل و بازدیدهای میدانی و مطالعات لازم انجام شد.

وی افزود: به واسطه وجود زیرساخت‌ها و شبکه گسترده‌ای از خطوط لوله جریانی به سمت پالایشگاه‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب و با دانش و تلاش شبانه‌روزی همکاران این طرح مهم در بازه زمانی کوتاه نهایی شد.

به گفته محمدی، این اقدام با هم‌افزایی بین گروه‌های کاری مناطق نفت‌خیز جنوب، معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت فلات قاره ایران به نتیجه رسید و اکنون امکان افزایش ظرفیت دریافت و ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها نیز وجود دارد.

براساس این گزارش، دریافت میعانات گازی پارس جنوبی از سوی منطقه عملیاتی بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، ارسال آن به واحد بهره‌برداری مارون ۲ و سپس انتقال به پالایشگاه‌های شمالی، برای نخستین بار و با هدف مصرف بهینه میعانات گازی در صنعت نفت کشور کلید خورده است. به این منظور، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران با همراهی مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای بررسی ظرفیت‌های مناطق نفت‌خیز در زمینه ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌های کشور، از برخی تأسیسات از جمله تلمبه‌خانه امیدیه و تلمبه‌خانه مایل ۴۰ ماهشهر بازدید کرد.

کد خبر 304671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =