مصرف بیش از ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های سی‌ان‌جی کردستان

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از مصرف بیش از ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) این استان در خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری درباره اهمیت گاز طبیعی در صنعت حمل‌ونقل اظهار کرد: در بخش حمل‌ونقل پس از نصب موتورهای گازسوز روی خودروها، صنعت گاز طبیعی نقش بسیار مهمی در تأمین سوخت بخش حمل‌ونقل ایفا می‌کند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حوزه سی‌ان‌جی، سرمایه‌گذاری در زمینه احداث جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی و روی آوردن مردم به استفاده از این سوخت ارزان‌قیمت و پاک، نشانه اهمیت گاز طبیعی در حوزه حمل‌ونقل است که سرانجام به کاهش مصرف بنزین منجر خواهد شد، در عین حال مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت‌های فسیلی و توسعه فناوری مایع‌سازی گاز مورد توجه واقع شده که نشان از اهمیت گاز طبیعی در همه بخش‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به مصرف خردادماه امسال جایگاه‌های سی‌ان‌جی این استان تصریح کرد: با جمع‌آوری مصرف در ۴۹ جایگاه فعال در سطح استان کردستان، کنتورهای نمایشگر عدد ۱۴ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۶۶۰ مترمکعب را نشان می‌دهد که در مقایسه با مصرف پارسال، نشانگر افزایش مصرف گاز طبیعی در این بخش است.

فعله‌گری یادآور شد: مصرف کل جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان در خردادماه سال ۹۸، ۱۳ میلیون و ۶۲۶ هزار مترمکعب بوده است.

کد خبر 304718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =