پیشرفت طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی بررسی شد

آخرین وضع پیشرفت پروژه نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان نرگسی در نشستی با حضور مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (کارفرما) و انرژی دانا (پیمانکار) بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیران ارشد انرژی دانا در این نشست که در دفتر شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تهران برگزار شد، به ارائه گزارشی از پیشرفت طرح نگهداشت و افزایش تولید در میدان نرگسی و بیان سوابقی از پروژه‌های لرزه‌نگاری و تفسیر داده‌های لرزه‌نگاری که پیش‌تر برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز انجام شده، پرداختند و از همکاری مدیران و مجریان این پروژه‌ها در شرکت ملی مناطق‌ نفت‌خیز جنوب قدردانی کردند.

محمد ایروانی، مدیرعامل شرکت انرژی دانا گزارشی نیز از اقدام‌های عام‌المنفعه‌ای که توسط این شرکت در منطقه نرگسی و وحدتیه به انجام رسیده ‌است، ارائه داد و گفت: بیشتر نیروهای شاغل در این طرح و نیز پیمانکاران اجرایی آن، از میان کارگران، کارشناسان و شرکت‌های بومی منطقه انتخاب شده‌اند و اقدام‌های صورت گرفته در زمینه آبادانی و کمک به توسعه پایدار در منطقه و به‌ویژه اشتغال فرزندان آن دیار، منجر به مساعدت و استقبال مناسب مردم و مسئولان محلی و منطقه‌ای از اجرای این طرح شده است.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست گفت: بسته نرگسی پیشرفت مناسبی داشته و موجبات رضایت نسبی کارفرما و نیز مردم منطقه را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: هرچند شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و اپیدمی ویروس کرونا، مشکلاتی را در مسیر اجرای این طرح ایجاد کرده است، اما با هدف حمایت از پیمانکاران و سازندگان ایرانی، تلاش خواهیم کرد در حد امکان برخی از موانع پیش روی اجرای به‌هنگام این طرح را برطرف کنیم.

محمدی بر ضرورت حمایت همه‌جانبه صنعت نفت از رشد شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی و در نهایت تبدیل شدن به شرکت‌های نفتی توانمند تأکید کرد و افزود: توسعه شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه بالادستی نفت که دارای توان قابل قبول دانش فنی و مدیریتی زنجیره کامل اکتشاف و استخراج نفت و قابلیت اجرای مگاپروژه‌های توسعه میدان هستند از اهدافی است که در چشم‌انداز طرح افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دیده شده است.  

وی با اشاره به ضرورت تسریع در انجام خدمات و پروژه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی در مناطق اجرای طرح از محل ۴ درصد مصوب در راستای خدمت‌رسانی به مردم گفت: به‌کارگیری نیروی انسانی بومی، بهبود شرایط محیط زیست پیرامونی، به حداقل رساندن عوامل آلاینده، کمک به آبادانی منطقه و به‌کارگیری پیمانکاران بومی مواردی است که باید مدنظر پیمانکاران طرح توسعه ۲۸ مخزن قرار گیرد.

کد خبر 304730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =