تعویض خط لوله ۱۴ اینچ انتقال فرآورده کرمان - رفسنجان

عملیات تعویض خط لوله ۱۴ اینچ انتقال فرآورده مسیر کرمان - رفسنجان به‌منظور حذف انشعاب غیرمجاز ایجادشده اجرایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه جنوب شرق، سید امین آل‌طه، رئیس واحد نگهداری و تعمیرات خط منطقه گفت: طبق گزارش‌های ارسالی از سوی بهره‌برداران تأسیسات کرمان مبنی بر افت فشار فرآورده پس از پایش مسیر خط در نهایت طی گشت‌زنی، نیروهای حراست منطقه متوجه تردد ماشین مشکوک شده و پس از آن موفق به کشف انشعاب غیرمجاز روی خط ۱۴ اینچ انتقال فرآورده مسیر کرمان - رفسنجان شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش واصله و اخذ مجوز از کنترل مرکزی ستاد و توقف خط نفت‌گاز در نخستین فرصت نیروهای عملیاتی این واحد با امکانات و تجهیزات به محل مورد نظر مراجعه و اقدام به حفاری در کیلومتر ۷۳ مسیر خط ۱۴ اینچ اصلی و تخلیه خط به‌وسیله پیگرانی کردند.

آل طه تاکید کرد: در مرحله بعد پس از حصول اطمینان از تخلیه کامل این خط لوله، نسبت به برشکاری سرد لوله ۱۴ اینچ به‌وسیله دستگاه برش سرد به تعداد دو سر اقدام شد و در مرحله بعد پس از ایمن‌سازی دو سر لوله به وسیله مسدود کردن آنها و برش یک عدد نیپل ۱۴ اینچ پس از فیتاپ کردن لوله به‌وسیله کلمپس‌ها نسبت به جوشکاری لوله اقدام شد.

رئیس واحد نگهداری و تعمیرات خطوط لوله منطقه اظهار کرد: این عملیات در کمترین زمان ممکن و کمتر از ۲۴ ساعت بدون هیچ‌گونه ریخت‌وپاش فرآورده‌های نفتی و با ایمنی بسیار بالا انجام شد.

کد خبر 304739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =