شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای دهمین هفته پیاپی کاهش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز از تداوم کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای دهمین هفته پیاپی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی خود را برای دهمین هفته پیاپی کاهش دادند، این در حالی است که با افزایش قیمت نفت، بعضی از تولیدکنندگان دوباره حفاری را آغاز کرده‌اند و از سرعت کاهش شمار دکل‌ها کاسته شده است.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۰ تیرماه) خود آورده است که با کاهش پنج دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به دهم ژوئیه (جمعه، ۲۰ تیرماه) به ۲۵۸ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید. 

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۷۰۰ دستگاه بود، ۷۳ درصد کاهش یافت.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با چهار دستگاه کاهش به ۱۸۱ دستگاه یعنی کمترین تعداد از ژوئن ۲۰۰۹ رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه کاهش به ۷۵ دستگاه رسید و کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۸۷) را که چند هفته پیش ثبت کرده بود، دوباره تکرار کرد. 

تحلیلگران اعلام کردند افزایش قیمت نفت شرکت‌های انرژی را ترغیب خواهد کرد روند کاهش تعداد دکل‌ها را کندتر کنند و احتمال دارد اواخر امسال چند دستگاه به شمار دکل‌ها اضافه شود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 304809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =