پشتکار در پیاده‌سازی نظام مدیریت یکپارچه برای حصول نتایج مطلوب

معاون وزیر نفت در امور گاز ممارست و پشتکار در روند استقرار نظام مدیریت یکپارچه برای رسیدن به نتایج مطلوب را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، در نشست بازنگری مدیریت نظام مدیریت یکپارچه (IMS) که با حضور اعضای شورای راهبری نظام مدیریت یکپارچه شرکت ملی گاز ایران تشکیل شد، اظهار کرد: نقش فرآیند و ایجاد آن در الگوهای ساختاری که در بیشتر مواقع، نمی‌توانیم آنها را به‌راحتی تغییر دهیم یا تجدید ساختار کنیم، نقشی اساسی است. به همین دلیل روند استقرار نظام مدیریت یکپارچه در شرکت و ایجاد یک فرآیند بر آن مبنا از جمله کارهای زمان‌بری است که اهمیت آن در رسیدن به نتایج مطلوب، خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: رسیدن به این نتیجه مطلوب نیز نیاز به ممارست و پشتکار دارد؛ ممارستی که با خستگی در حین کار روبه‌رو نشده و سرانجام مسئله را به یک جمع‌بندی درست برساند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در پیاده‌سازی سیستم نظام مدیریت یکپارچه، بحث ساختار و فرآیند اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: نگاه من به مهندسی ساختار چنین است؛ به نظر من، مهندسی ساختار باید بتواند هر سال، یا هر دو، سه سال یک‌بار، براساس تغییرات جدیدی که در وظایف ایجاد می‌شود، سازمان را تجدید ساختار کند.

تربتی تصریح کرد: ایجاد فرآیندها در زمانی که مهندسی ساختاری وجود ندارد، بهترین راهکار است، یعنی اگر نمی‌توانیم از طریق ساختارها، انعطاف‌پذیر باشیم و ساختارها را تغییر دهیم، باید این مهم را از طریق فرآیندها جبران کنیم.

وی ادامه داد: به باور من، یکی از کارها و اقدام‌های مهم در این زمینه، آن است که مدیران ما فرآیندسازی و تدوین فرآیند را یاد بگیرند که هیچ موضوعی در دل سازمان، جدا جدا بررسی و موازی‌کاری نشود، ضمن اینکه تدوین‌کننده فرآیند، باید این توانمندی را داشته باشد که از اول تا پایان فرآیند را خود تدوین کند. این موجب می‌شود تا همه مدیریت‌ها بتوانند خود فرآیند چالش‌های مجموعه‌شان را تدوین و پس از تصویب، اجرایی کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه مجموعه ستاد ما باید فرآیندنویس موضوع باشد و نه مجری آن، گفت: در این صورت می‌توانیم با فرآیند درست، مسائل خود را به نحو احسن مدیریت کنیم، زیرا هنر فرآیندنویسی، نقشی مهم و حیاتی در موضوع IMS دارد.

تربتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به نظر من، نگاه ما باید به گونه‌ای باشد که با فرآیندی که براساس نیازهای خود تدوین می‌کنیم، با مدیریت‌های موجود، آن نیاز را برآورده کنیم و در صورتی که به وضع مطلوب نرسیدیم، به دنبال ایجاد یک مدیریت جدید برویم.

وی در پایان با اشاره به نقاط بهبود و خط‌مشی سازمان، اظهار کرد: از آنجا که خط مشی یک سازمان بسیار مهم است، من همیشه به این نکته اذعان داشته‌ام که خط مشی باید با زبان عامیانه سازمان هماهنگ باشد، چنانچه ما بتوانیم آن خط مشی را در گام نخست، همه‌گیر و همه‌فهم کنیم و بعد بر اساس طرح کلانی که ارائه کرده‌ایم، آن را به برنامه تبدیل و اجرایی کنیم، کار بسیار خوبی خواهد بود که ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسد.

کد خبر 304883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =