کرونا بازطراحی نقشه راه اچ‌اس‌یی را در صنعت نفت ضروری کرده است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر لزوم بازطراحی نقشه راه اچ‌اس‌یی با توجه به اپیدمی ویروس کرونا در صنعت پرریسک نفت تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی در پنجمین نشست شورای مرکزی سلامت، ایمنی و محیط زیست (سلام) که ۲۲ تیرماه برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت در صنعت نفت کاری پرریسک است، ‌گفت: در مناطق عملیاتی همواره باتوجه به وجود سیالات هیدروکربوری قابل اشتعال و انفجار، فشار بالا و شرایط تأسیسات همواره امکان بروز ‌حوادث وجود دارد و با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا، ضرورت دارد با شناسایی امکانات و همه ‌ظرفیت‌های موجود، نقشه راهی مشخص برای افزایش سطح توانمندی در حوزه اچ‌اس‌یی ترسیم شود. ‌

وی با اشاره به اهمیت غربالگری و پیشگیری در مقابله با ویروس کرونا افزود: به‌منظور پیشگیری از ‌شیوع بیشتر این بیماری و کنترل تعداد مبتلایان، رعایت دستورعمل‌های وزارت نفت و ستاد ملی کرونا باید برای همه کارکنان الزامی و با ‌فرهنگ‌سازی و تشدید سختگیری‌ها برای جدی‌تر گرفتن این بیماری از سوی کارکنان تلاش شود.

عضو شورای سلام وزارت نفت اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد نیروهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را کارکنان غیررسمی تشکیل می‌دهند که عمدتا در مناطق عملیاتی فعالیت می‌کنند و ضرورت دارد درباره حمایت درمانی از آنها در شرایط اپیدمی ویروس کرونا، راهکاری قابل اجرا اندیشیده شود.

شورای مرکزی سلامت، ایمنی و محیط زیست (سلام) به عنوان بالاترین مرجع سیاستگذاری کلان اچ‌اس‌یی صنعت نفت، به‌منظور تنظیم سیاست‌ها، پیشنهاد مقررات و آیین‌نامه‌ها و ایجاد هماهنگی‌های لازم در امور سلامت، ایمنی و محیط زیست در سطح صنعت نفت فعال است. ‌

کد خبر 304977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =