رشد اقتصادی بدون نفت با وجود تحریم‌ها مثبت بوده است

رئیس‌جمهوری گفت: کارنامه سال ۹۸ کشور در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد که باوجود فشار تحریم‌ها و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، تورم کاهش یافته و رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بوده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) در نشست هیئت دولت، بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم و با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: برداشت من از سخنان ایشان این‌گونه بود که مقام معظم رهبری مانند همیشه راه حل عبور از شرایط سختی را که در آن قرار گرفته‌ایم انسجام، تعاون، وحدت و دست همدیگر را گرفتن، می‌دانند.

وی افزود: طبق قانون اساسی تفکیک قوا وجود دارد و سه قوه به نوعی در فعالیت‌های خود در چارچوب قانون اساسی استقلال دارند، اما این تفکیک قوا و استقلال به معنای تعارض و پیگیری اهداف مستقل نیست. قوای سه‌گانه هرکدام وظایف خود را همسو با اجرای عدالت، قانون‌گذاری و امور اجرایی به‌عهده دارند، اما این موارد، سه هدف جداگانه‌ نیست، بلکه همگی یک هدف واحد داریم و آن خدمت به مردم است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز تسلیم زور و فشار قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا نخواهد شد، گفت: ایران باوجود تلاش آمریکا، هرگز منزوی نشده و نخواهد شد و حرکت‌های توسعه‌ای آن متوقف نمی‌شود و آمریکایی‌ها بدانند با وجود پافشاری برای حرکت علیه منافع ملت ایران، هرگز به اهدافشان نمی‌رسند.

روحانی تصریح کرد: کارنامه سال ۹۸ کشور در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد که باوجود فشار تحریم‌ها و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، رقم تورم کاهش یافته و رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بوده است.

رئیس‌جمهوری به فرا رسیدن پنجمین سالگرد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره و عنوان کرد: اثبات صلح‌طلب بودن ایران و بی‌اعتبار شدن تبلیغات چند ساله ضد ایرانی، فرو ریختن سکوی دشمنان برای ضربه زدن به امنیت ملی ایران و لغو قطعنامه‌های شورای امنیت در کنار پایان تحریم تسلیحاتی ایران، دستاوردهای برجام است که تا امروز و با وجود تلاش‌های آمریکا همچنان حفظ شده‌اند.

وی گفت: رشد صنعتی در خرداد نسبت به اردیبهشت‌ماه حدود ۱۰ درصد رشد داشته است و حرکت به سمت رشد اقتصادی آغاز شده و از ۳۱ مرز زمینی که با کشورهای همسایه داریم که آخر پارسال و اوایل امسال همه آنها بسته بود امروز از این تعداد ۲۱ مرز بازگشایی شده است، بنابراین گام‌به‌گام در حال غلبه بر مشکلات هستیم.

روحانی اظهار کرد: دولت دوازدهم در آستانه آخرین سال خود قرار دارد، سخت‌ترین‌ سال پایانی همه دولت‌ها، سال پیش روی این دولت است، اما در عین حال با نشاط و روحیه و امید به مسیر خود ادامه می‌دهیم.

کد خبر 304985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =