عملکرد وزارت نفت در شرایط تحریم ستودنی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که کشور با مشکلاتی از قبیل تحریم و ویروس کرونا روبه‌روست، عملکرد وزارت نفت ستودنی است.

حسین حسین‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون نوک پیکان تحریم‌های آمریکا به‌سمت صنعت نفت ایران است، به خبرنگار شانا،گفت: در گام نخست دشمن به دنبال توقف صادرات نفت و در گام دوم به دنبال ممانعت از ورود پول حاصل از فروش نفت بوده، اما در اهداف خود توفیقی نداشته است.

وی افزود: در چنین شرایطی وزارت نفت طرح‌های توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد که ستودنی است، البته شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت نیز یکی از مشکلات و چالش‌هایی است که همه کشورهای نفت‌خیز با آن روبه‌رو هستند، اما به هر حال توسعه این صنعت در کشور هیچ‌گاه متوقف نشده است.

رئیس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگرچه تحریم، آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور رسانده، اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز می‌توانیم از این دوران نیز عبور کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه و در هیچ مقطعی فشارهای خارجی بر وزارت نفت و دیگر ارکان اقتصادی این‌گونه نبوده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود با نمایندگان مجلس یازدهم، همگان را به همدلی و وحدت فراخواندند و عنوان کردند که مجادلات مردم را ناراحت می‌کند، از این رو معتقدم با همدلی، کشور از این مقطع حساس عبور خواهد کرد.

حسین‌زاده عنوان کرد: خوشبختانه وزیر نفت همکاری خوبی با اعضای کمیسیون انرژی مجلس داشته که امیدواریم این روند ادامه یابد. مجلس پرسش‌گر است و وزیران نیز پاسخگو هستند، باید بدانیم که در شرایط کنونی با توهین و جنجال‌آفرینی به جایی نمی‌رسیم و مشکلی نیز برطرف نمی‌شود.

کد خبر 305048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =