صیانت از مخازن نفت و گاز، راهکار کاهش وابستگی به نفت است

رئیس کمیته نفت و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های کاهش وابستگی به نفت، صیانت از مخازن نفت و گاز است.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین حسین‌زاده، امروز (دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در آیین امضای قرارداد مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس از نیروهایی متخصص، باتجربه‌ و جوان شکل گرفته، بنابراین شرایط بخش نفت و انرژی کشور را به‌خوبی درک می‌کند و آماده است در بخش‌های مختلف در حوزه نفت و انرژی با دولت همکاری کنند.

وی افزود: ایران باتوجه به دارا بودن ذخایر عظیم انرژی یکی از کشورهای ثروتمند دنیا در این زمینه محسوب می‌شود و این موضوع کار ما را بسیار سخت می‌کند.

رئیس کمیته نفت و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وابستگی ما به نفت در بیش از ۱۰۰ سال اخیر سبب شده است که بودجه سالانه ما نیز به نفت وابسته باشد.

حسین‌زاده تاکید کرد: در سال ۹۶ به‌دلیل تحریم‌ها، صادرات نفت ایران دچار چالش شد و بیش از ۸۰ درصد صادرات در این حوزه کاهش یافت و شاهد تورم ناگهانی بودیم، بنابراین یکی از این راه‌های کاهش وابستگی به نفت صیانت از مخازن نفت و گاز است.

وی به اهمیت صیانت از مخازن نفت و گاز اشاره کرد و گفت: هرچقدر بیشتر بتوانیم میدان‌های مشترک با کشورهای همسایه را توسعه دهیم افزون بر افزایش تولید، دیپلماسی انرژی را هم تقویت می‌کنیم و قدرت چانه‌زنی‌مان در مجامع بین‌المللی بالا می‌رود.

نماینده لارستان در مجلس استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در صیانت از مخازن نفت و گاز را با اهمیت دانست و اظهار کرد: طرح‌های جلوگیری از خام‌فروشی در نفت، گاز و پتروشیمی که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بخش پایین‌دست حرکت کند.

کد خبر 311914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =