توافق‌های جدید شرکت گاز اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان

مسئولان شرکت گاز استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در نشست هم‌اندیشی درباره گسترش همکاری‌های دو مجموعه بحث و تبادل‌ نظر کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سلسله نشست‌ها، گفت: مطابق دستورعمل مجموعه و شرایط استفاده از گاز طبیعی، از ابتدای شهریورماه امسال، نظارت بر اجرای سیستم لوله‌کشی داخلی همه مشترکان عمده صنعتی، کشاورزی و دام و طیور و... به سازمان نظام مهندسی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع نظارت بر اجرای سیستم لوله‌کشی داخلی مشترکان، تصریح کرد: لازم است ناظران گاز واجد شرایط در این حوزه از سوی سازمان نظام مهندسی معرفی شوند تا دوره‌های آموزشی مورد نیاز، به‌صورت مرحله‌ای برای آنها برگزار شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ضمن اعلام آمادگی این مجموعه برای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های مشترک در راستای خدمت به مردم، افزود: ضرورت دارد به‌منظور بازآموزی و به‌روز کردن اطلاعات ناظران گاز و نیز معرفی ناظران برتر، هر ساله نشست مشترکی با هماهنگی و توافق دو مجموعه تشکیل شود.

در این نشست غلامحسین عسگری، رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان اصفهان نیز با قدردانی از زحمات مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه به حفظ جان و ایمنی شهروندان گفت: خوشبختانه در این باره اقدام‌های خوبی در حوزه نظارت گاز و هماهنگی انجام شده است.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، همواره به دنبال ارتقای کیفیت خدمات فنی مرتبط با ساختمان بوده و همین موضوع سبب ایجاد تحول در ساخت‌وسازها از جمله سیستم‌های لوله‌کشی گاز شده که حتی در روستاهای دورافتاده استان نیز شاهد این‌گونه توسعه خدمات فنی و مهندسی هستیم.

در این نشست هم‌اندیشی مقرر شد شابلون‌های تهیه‌شده برای نصب کنتور به‌صورت استاندارد و با نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی و توسط مجریان لوله‌کشی گاز بهره‌برداری شود و کنتور و رگلاتور مشترکان توسط مجریان و با نظارت سازمان نظام مهندسی با رعایت ارتفاع استاندارد نصب و در صورت مشاهده ارتفاع نامناسب موضوع  باید برای اصلاح سیستم لوله‌کشی به سازمان نظام مهندسی ارجاع و از نصب کنتور خودداری شود.

در عین حال مقرر شد مطابق استانداردهای تعریف‌شده و رعایت الزامات مسائل فنی و ایمنی توسط سازمان نظام مهندسی، امکان گازرسانی به گلخانه‌هایی که اسکلت چوبی دارند نیز فراهم شود؛ درباره تفکیک کنتور، ادارات و مناطق گازرسانی سطح استان، مشترک متقاضی را به سازمان نظام مهندسی ارجاع دهند و مسائل فنی و حقوقی نظیر اخذ رضایت سایر مالکان ساختمان و... صرفاً توسط سازمان نظام مهندسی تصمیم‌گیری شود.

در همین حال، با توجه به الزام‌های ایمنی و فنی درباره نصب علمک‌ها، مقرر شد امکان تخصیص ۳۰ کنتور جداگانه در مجتمع‌های مسکونی ۳۰ واحد  امکان‌پذیر باشد و برای مجتمع‌های بالاتر از این تعداد، علمک با کنتور و رگلاتور با فشار 2 پوند بر اینچ مربع (پی‌اس‌آی) نصب شود.

کد خبر 305083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =