کاهش مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در استان خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از کاهش مصرف انواع فرآورده‌ نفتی در سطح این منطقه، در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی، قربانعلی مردانی با اشاره به وسعت و پراکندگی استان خراسان‌ جنوبی گفت: روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی از مبادی مختلف به استان خراسان‌جنوبی حمل می‌شود.

وی با اشاره به نبود مبادی ریلی و خطوط لوله تأمین فرآورده در این استان افزود: فرآورده‌های نفتی به استان خراسان‌جنوبی با نفت‌کش‌های جاده‌پیما حمل می‌شود که موضوع بسیار دشواری است.

وی با اشاره به فعالیت هشت سامانه فعال در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، سیستم تجارت آسان، سیستم کنترل سوخت در مرز، توزیع نفت‌گاز الکترونیکی، نفت‌سفید و گاز مایع، سامانه هوشمند توزیع بنزین و سامانه عملکردی برای خودروهای دیزلی و نفت‌گاز را از جمله این سامانه‌ها عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: عرضه سوخت در مرز ماهی‌رود به سه روش فروش داخل سامانه بام (از طریق کارگزار)، کنترل باک در پایانه مرزی ماهیرود و فروش سوخت به مرزنشینان انجام می‌شود.     

افزایش ۳۰۰ درصدی فروش سوخت به مرزنشینان منطقه خراسان جنوبی

مردانی از افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی فروش سوخت به مرزنشینان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و افزود: در سه ماهه نخست امسال، شاهد کاهش ۳۳ درصدی عرضه در جایگاه‌ مرزی و کاهش ۷۹ درصدی در کنترل باک بوده‌ایم که علت آن شیوع ویروس کرونا و طرح معافیت ۲۰۰ لیتری خودروهای ایرانی خروجی از مرز، طبق مصوبه هیئت محترم وزیران است.

مدیر این منطقه همچنین به تشریح و مقایسه میزان مصرف انواع فرآورده‌های نفتی پرداخت و افزود: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، با کاهش ۸۴ درصدی مصرف بنزین سوپر روبه‌رو بودیم که دلیل آن تک‌نرخی شدن بنزین و  تخصیص نیافتن سهمیه یارانه‌ای است.

مردانی از کاهش مصرف ۳۲ درصدی بنزین معمولی، ۲۲ درصدی نفت سفید، ۱۸ درصدی نفت‌گاز، ۶۳ درصدی نفت‌کوره، ۳۲ درصدی سوخت هوایی و ۱۸ درصدی نفت‌گاز غیرنیروگاهی و افزایش ۱۴۴ درصدی نفت‌گاز نیروگاهی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

مدیر منطقه خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اجرای طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی گفت: مالکان خودروهای عمومی (تاکسی، وانت‌بار، نیسان و کامیونت) می‌توانند در این طرح ملی شرکت کنند.

مردانی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، تعداد یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو در کشور به‌صورت رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند، عنوان کرد: تاکنون در استان خراسان‌جنوبی حدود یک هزار خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دارندگان خودروهای عمومی می‌توانند با مراجعه به سایت GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، عنوان کرد: در اجرای این طرح، اولویت نوبت‌دهی با افرادی است که زودتر ثبت‌نام خود را در سامانه یادشده تکمیل کرده‌اند.

مدیر منطقه خراسان جنوبی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه در فرآیند ثبت‌نام هیچ هزینه‌ای برای دوگانه سوز کردن خودروها از متقاضیان دریافت نخواهد شد، تصریح کرد: استفاده از سوخت پاک سی‌ان‌جی افزون بر کاهش قابل توجه هزینه‌ها، سبب صرفه‌جویی در مصرف بنزین و نیز جلوگیری از آلودگی زیست محیطی می‌شود.

کد خبر 305117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =