۶۷۸ دستگاه خودرو عمومی در خراسان جنوبی رایگان گازسوز شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از گازسوز شدن رایگان ۶۷۸ خودرو عمومی در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی، قربانعلی مردانی در این باره گفت: از ابتدای خردادماه امسال و آغاز اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی، تاکنون یک هزار و ۱۰۷ خودرو در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تأکید کرد: از مجموع کارگاه‌های مجاز برای تبدیل سوخت در سطح استان، دو کارگاه واجد شرایط و موفق به دریافت مجوز گازسوز کردن خودروهای عمومی شدند که از همان آغاز با نظارت فنی دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط، فعالیت خود را  به‌طور رسمی آغاز کردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه استقبال هم‌استانی‌های عزیز و افزایش خودروهای تأییدشده صلاحیت فنی، شمار این کارگاه‌ها را به سه کارگاه رسانده است، گفت: هم‌اکنون روزانه حدود ۱۵ دستگاه خودرو عمومی با کیت‌گذاری و نصب مخزن استاندارد، قابلیت سوخت‌گیری گاز طبیعی افزون بر بنزین را دارند.

مردانی افزود: امروزه استفاده از گاز طبیعی یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا است که به این منظور تلاش‌های قابل قبولی از سوی وزارت نفت انجام شده و این طرح از طرح‌های موفق در این زمینه است.

وی استفاده از گاز طبیعی فشرده را به‌ دلیل قیمت ارزان و همچنین دسترسی آسان، رویکرد مناسبی برای برون‌رفت از معضل مصرف بالای بنزین، کنترل آلودگی هوا و کاستن از فشار اقتصادی وارده به اقشار کم‌درآمد خواند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: با انجام تبلیغات وسیع رسانه‌ای با هدف ترغیب و تشویق دارندگان وسایل نقلیه عمومی به استفاده از تسهیلات گازسوز کردن رایگان خودروها، اقدام‌های خوبی در استان خراسان جنوبی انجام شده است و از ابتدای اجرای طرح (ابتدای خردادماه امسال) با تبلیغات گسترده محیطی و فضای مجازی، شاهد استقبال هم‌استانی‌های عزیز برای دریافت این خدمات بوده‌ایم.

مردانی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۲۹ دستگاه خودرو عمومی در نوبت بررسی و دوگانه‌سوز شدن هستند، ابراز امیدواری کرد: ضرباهنگ افزایشی دوگانه‌سوز شدن خودروها در استان خراسان جنوبی تداوم می‌یابد و امید است به‌تدریج دیگر ارائه‌دهندگان خدمات عمومی به مردم استان مانند مسافربرهای اینترنتی و مواردی از این دست نیز از این تسهیلات ارزشمند برخوردار شوند.

کد خبر 309285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =