۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر: 305200
صادرات نفت برزیل به آسیا افزایش یافت

کاهش تولید تاریخی رقبای جهانی برزیل سبب افزایش صادرات نفت این کشور به آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریو دو ژانیرو و مکزیکوسیتی، برزیل صادرات نفت خام به آسیا را در نیمه نخست سال جاری میلادی افزایش داد و نفت مورد نیاز بخشی از بازار در حال توسعه را از رقبای جهانی خود گرفت؛ این رقبا تلاش دارند با کاهش تاریخی ارسال محموله‎‌های خود افت بی‌سابقه تقاضای ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا را جبران کنند.

این افزایش نشانگر رشد فزاینده تولید برزیل در میان تولیدکنندگان جهانی نفت در پی اجرای پروژه‌های گسترده دریایی این کشور است.

براساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی، پیش‌بینی می‌شود برزیل در میان دیگر کشورهای غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یکی از تولیدکنندگانی باشد که بیشترین افزایش‌ عرضه جهانی را در پنج سال آینده داشته باشد.

معامله‌گران اعلام کردند: شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) پیشنهادهای رقابتی را با نفت نسبتاً کیفیت بالا به پالایشگاه‌های آسیایی ارائه داده و این در حالی است که اقتصاد چین و دیگر کشورهای منطقه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است و کشورهای غربی برای مهار شیوع ویروس کرونا دوباره وارد عمل شده‌اند.

روبرتو کاستلو برانکو، مدیر اجرایی پتروبراس در این باره گفت: چین از فرصت رسیدن قیمت نفت به کمترین رقم در دهه‌های اخیر برای پر کردن ذخیره‌سازی راهبردی خود استفاده کرد.

وی افزود: اگر نفت بیشتری داشتیم، چین آن را خریداری می‌کرد.

برانکو اظهار کرد: نفت بیشتری برای فروش و افزایش بیشتر صادرات نداریم، زیرا تقاضا در برزیل رو به بهبود است.

پتروبراس در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین اکنون مقصد ۷۰ درصد صادرات برزیل است.

براساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون، آسیا در نیمه نخست سال به‌طور میانگین روزانه یک میلیون بشکه نفت از برزیل وارد کرده که نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 305200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =