ایران مصمم است به تعهدهای خود در تأمین برق و گاز عراق پایبند باشد

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه ایران مصمم است حتی در شرایط سخت تابستان، برق و گاز مورد نیاز عراق را تأمین کند و به تعهدهای خود در قبال دولت و ملت این کشور پایبند باشد، گفت: انتظار داریم منابع مالی حاصل از ارائه این خدمات پرداخت شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، شامگاه سه‌شنبه (۳۱ تیرماه) در مذاکرات مشترک هیئت‌های عالیرتبه ایران و عراق، با بیان اینکه دو کشور زمینه‌های متعددی برای توسعه همکاری‌ها دارند، گفت: خوشبختانه همکاری‌های تهران و بغداد در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز و برق رشد قابل قبولی داشته و تا حد زیادی اجرایی شده است، اما همچنان زمینه‌های متعدد دیگری برای توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌نیاز توسعه روابط اقتصادی، داشتن روابط بانکی و مالی است، خواستار سرعت بخشیدن به روند اجرا شدن توافق‌ها در حوزه روابط بانکی و مالی شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در این نشست گفت: دولت جدید عراق در شرایطی روی کار آمد که اوضاع سخت اقتصادی و اجتماعی و نیز همه‌گیری بیماری کرونا در این کشور حاکم بود، اما موفق شدیم با توافق همه طرف‌های شیعه، سنی و کرد و نیز حمایت منطقه‌ای و کشورهای همسایه کار خود را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه عراق با شرایط سخت و دشوار اقتصادی روبه‌روست، از آمادگی این کشور برای فعال شدن کمیسیون مشترک و کمیسیون عالی دو کشور خبر داد و گفت: امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم همه مشکلات را پشت سر بگذاریم.

به گزارش شانا، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های عالیرتبه ایران در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی عصر دیروز (سه‌شنبه، ۳۱ تیرماه) وارد تهران شد.

کد خبر 305207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =