۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
  • کد خبر: 305317
توضیحات وزارت نفت درباره اجرای طرح قیر رایگان

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار مطلبی با عنوان «وزارت نفت مشکلی با اجرای طرح قیر رایگان ندارد/ منافذ فساد پوشش داده شد» توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه داد.

به گزارش شانا، در توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت که سوم مردادماه منتشر شد، آمده است: «همان‌طور که از متن مصاحبه مشخص است، موضوع پیرامون «تصویب کلیات طرح تأمین قیر مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی در مجلس شورای اسلامی» بوده است و معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در پاسخ به خبرنگار آن خبرگزاری ضمن تشریح جزئیات طرح نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به صراحت عنوان کرده  است که وزارت نفت در این باره نظر موافق یا مخالف ندارد، بلکه تابع مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی است و مصوبه مجلس را لازم‌الاجرا می‌داند.

لازم به تأکید دوباره است که قیر و مواد اولیه تولید قیر (وکیوم باتوم) متعلق به شرکت‌های پالایش نفت کشور است که عمدتاً خصوصی هستند و بهترین رویکرد برای تأمین قیر دستگاه‌های دولتی، تأمین منابع مالی لازم برای خرید قیر از سوی آن دستگاه‌ها از بورس کالا مشابه دیگر کالاها و خدمات است.

در طرح پیشنهادی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تعیین محل تأمین منابع مالی لازم برای خرید این مواد و تحویل به دستگاه‌های ذی‌ربط، وزارت نفت صرفاً واسطه خرید و تحویل قیر به دستگاه‌ها شده است و در صورت تصویب طرح به همین شکل، برای وزارت نفت لازم‌الاجرا خواهد بود. بنابراین از اساس تحویل قیر رایگان موضوعیت ندارد و در مصاحبه معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت نیز هیچ گونه ذکری از قیر رایگان نشده است.»

کد خبر 305317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =