۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
  • کد خبر: 305577
دولت با تخصیص قیر رایگان مخالف است

سخنگوی دولت گفت: ما با تخصیص قیر رایگان مخالفیم، زیرا هیچ منبع مالی برای این‌گونه طرح‌ها وجود ندارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی که امروز (شنبه، ۱۱ مردادماه) به‌صورت مکتوب به برخی پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد، درباره طرح قیر رایگان و نظر دولت در این باره گفت: دولت با تخصیص قیر رایگان مخالف است، زیرا هیچ منبع مالی برای این‌گونه طرح‌ها وجود ندارد. اگر مجلس بخواهد با تکلیف به وزارت نفت، یا پالایشگاه‌ها قیر رایگان تأمین کنند، در این صورت منابع مالی هدفمندی که باید صرف پرداخت یارانه‌های نقدی، خرید گندم تضمینی، حمایت از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و معلولان و تولید شود، کاهش خواهد یافت که این موضوع به مصلحت نیست و دولت با آن مخالف خواهد بود.

وی افزود: تجربه‌ای گذشته نشان داد که دادن قیر رایگان سبب فساد و نبود شفافیت شده است و نتیجه چندانی عاید توسعه کشور نکرده است، به همین دلیل شورای نگهبان همواره بر این موضوع حساسیت نشان داد و هنگام بررسی بودجه سال ۱۳۹۹ نیز بر آن ایراد گرفت و ناگزیر به حذف آن شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: بودجه حاوی ارقام کمّی و تعیین دقیق منابع و مصارف است و نوشتن، یا اصلاح بودجه با مقادیری مانند کیلو و تن و بدون تعیین منابع و مصارف آن در عمل قابلیت اجرا نخواهد داشت.

ربیعی تصریح کرد: دولت با اصلاح بودجه و متمم آن در شرایط فعلی موافق نیست و معتقد است تأمین قیر برای پروژه‌های عمرانی با سازوکار کنونی بودجه امکان‌پذیر است و نیازی به اصلاح بودجه نیست. علاوه بر این، تجارب و مطالعات نشان می‌دهد بخشی از بروز فساد، ناشی از سیاست‌هایی است که گاه از سر دلسوزی اتخاذ می‌شود. به این‌گونه موارد سیاست‌های فسادزا می‌گویند که بخشی از فساد ساختاری را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: مبارزه با فساد اگر به مبارزه با مفسد خلاصه شود، هیچ‌گاه مسئله فساد را حل نخواهد کرد. سیاست‌ها و تصمیم‌های رانت‌زا همواره می‌تواند فسادزا باشد.

کد خبر 305577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =