مخالفت اوکراین با فرمول قیمت‌گذاری ال‌ان‌جی آمریکا

شرکت دولتی گاز اوکراین مخالفت خود را با فرمول قیمت‌گذاری ال‌ان‌جی ایالات متحده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، برخی تحلیلگران اعلام کردند شرکت دولتی گاز اوکراین (نفتوگاز) اوکراین با فرمول قیمت‌گذاری گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) ایالات متحده که تنها براساس قراردادی بلندمدت امکان‌پذیر است مخالفت دارد، این در حالی است که زیرساخت کافی برای ارسال ال‌ان‌جی آمریکایی از لهستان به اوکراین وجود ندارد. 

ایالات متحده مشتاق است که ال‌ان‌جی خود را به بازارهای مرکزی و شرقی اروپا، به‌ویژه لهستان و اوکراین عرضه کند و معتقد است گاز آمریکا از گاز روسیه برتر است، زیرا قراردادهای اقتصادی را با سیاست پیوند می‌دهد.

این در حالی است که مذاکرات بین شرکت صادرات گاز طبیعی لوئیزیانا و نفتوگاز متوقف شده است، زیرا به گفته تحلیلگران، این شرکت اوکراینی با پیشنهاد شرکت لوئیزیانا مبنی بر قیمت‌گذاری گاز این شرکت تحت  قراردادی ۲۰ ساله و با شاخص گاز طبیعی هنری هاب آمریکا و بدون در نظر گرفتن قیمت گاز در اروپا مخالف است. 

در ماه مه، دولت اوکراین که تمایل دارد وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش دهد، طرحی برای واردات ال‌ان‌جی از ایالات متحده تصویب کرد.

براساس این تفاهم‌نامه که دولت نیز آن را تأیید کرده است، اوکراین سالانه حداقل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب ال‌ان‌جی وارد خواهد کرد و فروشنده شرکت صادرات گاز طبیعی لوئیزیانا خواهد بود.

اوکراین و لهستان که هر دو به دنبال تأمین انرژی متنوع هستند، اوت پارسال تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه همکاری با ایالات متحده آمریکا برای تقویت امنیت منطقه‌ای عرضه گاز طبیعی امضا کردند.

کد خبر 305405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =