ضرورت تربیت حداقل ۵۰۰ نیروی متخصص فرمانده صحنه در صنعت نفت

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و پدافند غیرعامل وزارت نفت از ضرورت تربیت حداقل ۵۰۰ نیروی متخصص فرمانده صحنه در صنعت نفت خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدباقر مرتضوی امروز (دوشنبه، ششم مردادماه) در آیین اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرمانده صحنه در وزارت نفت به تشریح نقشه راه استقرار سامانه طرح واکنش در شرایط اضطراری (ERP) بر مبنای فرماندهی صحنه در صنعت نفت پرداخت و گفت: منتخبان فرماندهان صحنه از جنبه‌های مختلف ارزیابی شدند.

وی با اشاره به اینکه تابستان سال ۹۸ اجرای این نقشه راه به‌صورت آزمایشی آغاز شده است، تصریح کرد: در این مسیر چهار اقدام انتخاب چهار شرکت به‌صورت آزمایشی و استقرار سامانه مدیریت شرایط اضطرار در آن، برگزاری جلسه توجیهی در چهار شرکت اصلی، معرفی مدیران شرایط اضطرار و فرماندهان صحنه شرکت ملی گاز و تعیین مدیران شرایط اضطراری صحنه حوادث در سطح ۲ انجام شد.

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و پدافند غیرعامل وزارت نفت با یادآوری اینکه مدیریت شرایط اضطراری در مناطق به سطح یک، ۲ و ۳ تقسیم می‌شود، گفت: سال ۹۸ مدیران شرایط اضطراری سطح ۲ مشخص شدند.

مرتضوی از مدیریت بیماری کووید ۱۹ به‌عنوان یک نمونه موفق در سطوح سه‌گانه براساس الگوی مدیریت شرایط اضطراری صنعت نفت یاد کرد.

مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرمانده صحنه در وزارت نفت با حضور وزیر نفت برگزار شد. در پایان این مراسم افزون بر رونمایی از مجموعه بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی در حوزه اچ‌اس‌یی با تأکید بر ایمنی و آتش‌نشانی (از تاریخ ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ تاکنون) گواهی ۲۰ نفر از فرماندهان صحنه به‌صورت ویدئوکنفرانسی و به نیابت از وزیر نفت در اهواز و عسلویه اهدا شد.

کد خبر 305439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =