صرفه ‎جویی ارزی؛ نتیجه اعتماد وزارت نفت به توان تولید داخل

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از مجتمع لوله‌گستر اسفراین گفت: خوشبختانه با اعتماد مجموعه وزارت نفت به توان تولید داخلی، حدود ۴۰ هزار تن انواع لوله‌های بدون درز جداری و جریانی در این مجموعه سفارش‌گذاری شده که با تولید آنها از خروج بیش از ۶۰ میلیون یورو ارز جلوگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، امیر بیات با اشاره به اینکه ایدرو از فناوری، تجهیزات فنی و مهارت نیروی انسانی برای تولید این لوله‌های خاص برخوردار است، ادامه داد: رویکرد وزارت نفت در تأمین داخلی این کالاها مایه تحرک اقتصادی شده است.

وی خواستار تجمیع بهینه سفارش‌های پیمانکاران نفتی برای تنظیم برنامه تولید، ارتقای بهره‌وری و کاهش ضایعات و نیز متعادل‌سازی مراحل تأمین مالی برای تهیه مواد اولیه شد.

به گفته بیات، افزون بر جلوگیری از خروج ارز، هزینه تمام‌شده نهایی این میزان سفارش‌ها برای صاحبان کالا نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  ارزان‌تر تمام می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایدرو اظهار کرد: برای تأمین شمش مورد نیاز کارخانه لوله‌گستر که از سوی مجتمع فولاد اسفراین تامین می‌شود، به ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی به‌عنوان مواد اولیه نیاز است که تأمین آن از راه‌های مختلف با همکاری وزارت صمت و سایر بخش‌های مرتبط در حال انجام است.

کد خبر 305502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =